Middagstips?

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Trenger middagstips da det ikke er så mye som frister om dagen.. så hva skal du ha til middag i dag? :D

Jeg begynner på jobb kl 4, og da er det best om jeg er ute av huset før barna kommer hjem, hvis ikke blir de så lei seg når jeg må gå. Da blir det vel et eller annet på veien :hilarious:

Men i morgen skal jeg lage ovnsbakt torsk med grønnsaker! Det er så enkelt og greit, og alle elsker det.

Sniker litt og slenger ut middagsplanen vår :)
Nye vakter nå, så blir kyllingwok i dag istedet for i morgen :)

Vedlegg

• received_1946019818815472.jpeg
    received_1946019818815472.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 30
Her er vår ukesliste :)

Mandag: Bakt potet med biff
Tirsdag: Biffstroganoff
Onsdag: Kokt torsk med poteter og ovnsbakte grønnsaker
Torsdag: Spagetti med kjøttdeig
Fredag: Taco

Pitapizza pleier jeg å lage om matlysten ikke er helt på topp - enkelt å slenge på akkurat det som frister. Tomatsaus og ost som base, så er det bare å la fantasien sette grenser :D

Vil tipse om å følge ukemeny i bøkene til trines mat! Vi elsker å følge de (nesten) slavisk. Så mye godt, ganske enkle oppskrifter som regel i ukedagene, og det er lett å skrive handleliste. Oppdager også mye nytt og nye sammensetninger som er veldig gode. Noen ting som ser kjedelig ut kan smake himmelsk :D

Findus fiskegrateng med raspa gulrot. Smaker akkurat passelig lite for en sensitiv gane ;)

Vi hadde svinestek (rester fra frysen) med poteter, grønnsaker, surkål og brun saus i går, vårruller (rester fra frysen) med salat og ris i dag. I morgen tenkte jeg gratinert blomkål, onsdag skal vi bare grille pølser, og så har jeg lyst på ovnsbakt ørret med agurksalat til torsdag. Lenge siden jeg har hatt så mye ideer faktisk!

Har knota ned ukas middager. Thaigryta ødela jeg med for mye fiskesaus da.... :rolleyes:

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    26,4 KB · Visninger: 12
Jeg er glad i Berit Nordstrand sin mat. Den er også god for barna. Lager deilig gulrotsuppe og spinatsuppe. Så baker jentungen min rundstykker til.

Lasagne idag, nachos i går. Lørdag hadde vi hjemmelaga vårruller i ovnen (ikke frityr)
I morgen har jeg lyst på grøt (sikkert enda seg innen i morgen).
Planlegger gryte og salat en dag og suppe en annen dag denne uka.

Her laga jeg hjemmelaga kjøttkaker med potetmos, kokte grønnsaker og en lett salat. Det var nydelig.

Tikka masala her i dag :)
Håper det smaker som det skal - gårdsdagens middag smakte ikke helt som normalt :p

Back
Topp