Middagstips?

KaiKri0711

Blir kjent med forumet
Noen som har middagstips?

Vi er lei pasta, pizza, taco, nachos osv osv ;)

Sweet & sour chicken,
Vårruller
Laks
Chicken tandoori

Ser ut som om dere bør prøve dere et par uker uten kjøttdeig?

Kylling, fisk, rent kjøtt av okse eller svin, eller får for den del om dere liker. Godt på grillen, eller inne om det regnet. Varier rilbehør med ris, stekte/grillede poteter, baguetter/kuvertbrød, salat, potetsalat etc

Skal lage skinkestek i dag med potet, gulrot og hjemmelaga saus.
I morgen komle med sauekjøtt.
Fredag nachos.

I går hadde vi fiskeboller med bacon.
Mandag hadde vi spagetti med kjøttdeig.

Kyllingvinger med dipp og salat
Biff med sopp, asparges, mais og bearnaise
Koteletter med ost og ananas og stekte poteter
Baconsurret kyllingbryst med paprika og brekkbønner
Lime torsk med stekte grønnsaker og coscos

Vegetargryte.

Hjemmelagde supper.

Laks med asiatiske smaker.

Red curry wok

Deilige supper: Gulrotsuppe, grønnsakssuppe, blomkålsuppe, tomatsuppe og thaisuppe. Gjerne med masse toppinger. Jeg lager alltid et par ting, f.eks. makaroni, raspet gulrot, sprøstekt sopp, dampet brokkoli, biter av avocado eller tomat, agurksalat osv

En ordentlig god salat. Eventuelt en pai ved siden av.

Potetmos eller søtpotetmos, dampede grønnsaker, maisstuing og falafel (liksom en ordentlig middag når jeg er lei burger, taco og pizza).

Anbefaler å finne en rett som er helt annerledes enn det du lager til vanlig og lære deg å lage den. Jeg lager ofte det samme om og om igjen, men passer på å prøve noe nytt iblant. Det neste på lista mi er dhal. Indisk mat er skikkelig godt!! :) Og så skal jeg lære å lage ordentlig falafel, den jeg lager nå er en sånn 1-2-3/bland med vann. :p Men godt for det, da. :)

Helstelt indrefilet av svin med saus av creme fraiche og kikoman, ovnsstekte småtomater og potet, hadde vi her om dagen. Hadde hatt med stekt sopp også om ikke jg var eneste som likte det ;)

Enchiladas er også godt, fiskegrateng, fiskeboller, ovnsstekte nakkekoteletter...

Helstelt indrefilet av svin med saus av creme fraiche og kikoman, ovnsstekte småtomater og potet, hadde vi her om dagen. Hadde hatt med stekt sopp også om ikke jg var eneste som likte det ;)

Enchiladas er også godt, fiskegrateng, fiskeboller, ovnsstekte nakkekoteletter...

Hei! Hvordan lager du den sausen? ☺

Hei! Hvordan lager du den sausen? ☺

Bare slenger rømme, fløte eller creme fraiche på panna og blander med soyasaus og ellers krydder, evt etter at man har stekt noe i panna, eller bruner løk eller sopp først. Pleier p lage sånn saus til kyllingfilet som jeg har stekt i biter, eller strimlet svinekjøtt eller noe, da tømmer jeg det bare over kjøttet når det er nesten ferdig.

Bare slenger rømme, fløte eller creme fraiche på panna og blander med soyasaus og ellers krydder, evt etter at man har stekt noe i panna, eller bruner løk eller sopp først. Pleier p lage sånn saus til kyllingfilet som jeg har stekt i biter, eller strimlet svinekjøtt eller noe, da tømmer jeg det bare over kjøttet når det er nesten ferdig.

Tusen takk! Skal ha kylling i dag,og tenkte prøve en saus til - da blir det den! ☺

Tusen takk! Skal ha kylling i dag,og tenkte prøve en saus til - da blir det den! ☺

Veldig lettvint saus, blir god også, så det går nok veldig greit. Er bare å tynne med vann om den blir tykk :)

Back
Topp