Middagstips???

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Ja???
Er så matlei så trenger inspirasjon til ukesmeny!
La oss begynne med lørdagsmiddagen! :D

Tikka masala med ris og salat, kjempegodt med litt kokosmel på toppen;) pastasalat med kylling og hvitløksbaguetter. Hjemmelaget pizza, taco, ovnsstekte kotteletter med ovnsbakte poteter, stekt sopp og salat. Bakte poteter med mais, salat, sprøstekt bacon og hjemmelaga tzatsiki:) det var noen jeg kom på i farten:p

Kylling surret i bacon, hjemmelaget potetstappe med sellerirot, kokte ferske asparges og jeg klarer ikke da la være å også surre noen dadler i bacon. Lekkert!!

Indrefilet av okse, bakt potet og pastinakk puree i dag:-)
Grillings i morra.

Tikka masala med ris og salat, kjempegodt med litt kokosmel på toppen;) pastasalat med kylling og hvitløksbaguetter. Hjemmelaget pizza, taco, ovnsstekte kotteletter med ovnsbakte poteter, stekt sopp og salat. Bakte poteter med mais, salat, sprøstekt bacon og hjemmelaga tzatsiki:) det var noen jeg kom på i farten:p

WOW! Dere spiser MYE god mat! *sikle* :D ;)

Her var det mye godt! :D
Flere???? gjerne noen fiskeretter! Trenger ny inspirasjon til hva jeg skal gjøre med fisken ;)

Her var det mye godt! :D
Flere???? gjerne noen fiskeretter! Trenger ny inspirasjon til hva jeg skal gjøre med fisken ;)
Vi elsker fisk og Creme Fraiche!
Laksefilet f.eks!
Smør en ildfast form med smør/olje, legg filetene ned i! Bland Creme Fraiche med en fløteskvett og krydder (og eventuelt et pisket egg!) og hell over. Bak i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter.
Ved siden av passer det meste egentlig, salat, kokte grønnsaker, pasta, ris, pesto... :D
Det samme er veldig godt med seifilet! Da liker jeg å ha litt sterk sennep i Creme Fraiche´n :D

Vi elsker fisk og Creme Fraiche!
Laksefilet f.eks!
Smør en ildfast form med smør/olje, legg filetene ned i! Bland Creme Fraiche med en fløteskvett og krydder (og eventuelt et pisket egg!) og hell over. Bak i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter.
Ved siden av passer det meste egentlig, salat, kokte grønnsaker, pasta, ris, pesto... :D
Det samme er veldig godt med seifilet! Da liker jeg å ha litt sterk sennep i Creme Fraiche´n :D

oooh, sennep hørtes godt ut i! Skal prøve den med torsk :D Mannen er ikke noe glad i sei o_O (raringen :p )

oooh, sennep hørtes godt ut i! Skal prøve den med torsk :D Mannen er ikke noe glad i sei o_O (raringen :p )
Men det funker med torsk også :D
Vi hadde handlet laks for å lage i ovnen i helgen, men det ble grilling i dag. Så da tok jeg hver filet i folie, krydret med dill og hvitløkssalt og en god dæsj CF oppå!
Lillebror spiste kjapt de to små bitene han fikk (pga saltet fikk han ikke mer da han hadde spist en halv grillpølse ETTER kveldsgrøt :p)

Men det funker med torsk også :D
Vi hadde handlet laks for å lage i ovnen i helgen, men det ble grilling i dag. Så da tok jeg hver filet i folie, krydret med dill og hvitløkssalt og en god dæsj CF oppå!
Lillebror spiste kjapt de to små bitene han fikk (pga saltet fikk han ikke mer da han hadde spist en halv grillpølse ETTER kveldsgrøt :p)

oi, der har han fått apetitten tilbake da :D
Jeg levner alltid en ende på laksen uten salt, bare krydra med dill, til Hermine ;) Pølse har hun aldri fått for det er det melk i! :P

oi, der har han fått apetitten tilbake da :D
Jeg levner alltid en ende på laksen uten salt, bare krydra med dill, til Hermine ;) Pølse har hun aldri fått for det er det melk i! :p
JA, det var ikke helt meningen å gi han pølse da...
Men SOM han koste seg :p

JA, det var ikke helt meningen å gi han pølse da...
Men SOM han koste seg :p

hehe, av og til kan de jo få sånt også, bare det ikke er flere ganger i uken liksom ;)

Ja det var det jeg tenkte - OG ikke isteden for annen bedre mat...!

greit når det er i tillegg til ja! Som oftest får Hermine "egen" mat før oss, fordi hun er sulten før vi spiser middag. Men så sitter hun sammen med oss mens vi spiser og smaker på det vi har :) Veldig grei ordning for å bli vant til smaker og å spise selv!

greit når det er i tillegg til ja! Som oftest får Hermine "egen" mat før oss, fordi hun er sulten før vi spiser middag. Men så sitter hun sammen med oss mens vi spiser og smaker på det vi har :) Veldig grei ordning for å bli vant til smaker og å spise selv!
Ja. "Skrellet" grillpølse var veldig fin fingermat da :p

Ja. "Skrellet" grillpølse var veldig fin fingermat da :p

det tror jeg på! :) Skal begynne å kjøpe Go' og mager pølser, slik at de er melkefrie, så kan hun smake innimellom! Men nå spiser vi pølser særdeles sjeldent, så blir jo ikke så ofte hun får smaken på det likevel :P

- gryte med biffstrimler, peppersaus/rødvinssaus, asparges/brokkoli, sopp, løk og paprika, servert med ris eller potet
- laksefileter servert med stekt frukt, tzatziki og poteter. La mango/nektarin/druer/eple surre med litt agavesirup og sukrin gold, samt litt vann. Det er ordentlig godt til laks!
- fiskekaker/torsk servert med revet gulrot, brokkoli og potet, evt eggesmør/saus.
- pasta og tomatsaus. Lag sausen med karbonadedeig, hakket tomat, revet gulrot, squash og løk, samt krydder.
- kyllingwok
- taco, gjerne med oppkuttet kyllingfilet istedenfor kjøttdeig
- salat med pasta og tunfisk eller kylling og masse snadder
- hjemmelaget pizza
- lasagne servert med salat
- hjemmelagde hamburgere
- sandwich med kyllingfilet, polar extreme, pesto, ruccola og rødløk
- fiskesuppe/ kyllingsuppe

Ja, det er litt av det som går igjen hjemme hos oss ;)

Salat med reker, salat med laks, med scampi, kylling, skinke...vi spiser mye salat :-)
Kjøt og kålpudding
Butterdeigspiroger med kjøttdeigfyll,
Stekt hyse, hiv opp i kremost med krydder etter at du har tatt ut fisken og bland med stekekeafta..nyyydelig!
Kjøttkaker
Wok av ymse slag
Vårruller
Stfkt ris
Kokt torsk med bacon
Potet og purreløksuppe
Tomatsuppe
Pølsegrateng
Fiskegrateng
Skipperpai
Torskeloins innsmurt med olivenolje og stekt i ovnen rett på et smurt brett - blir som fisk på restaurant (husk krydder), med hjemmelaget potetchips og div grønnsaker
Tagliatelle med laks og saus av fløte og cider, et hint av salvie
Gubber - spyd av kjøttdeig, løk, hvitløk og div krydder
Fiskesuppe
Pasta carbonara

- gryte med biffstrimler, peppersaus/rødvinssaus, asparges/brokkoli, sopp, løk og paprika, servert med ris eller potet
- laksefileter servert med stekt frukt, tzatziki og poteter. La mango/nektarin/druer/eple surre med litt agavesirup og sukrin gold, samt litt vann. Det er ordentlig godt til laks!
- fiskekaker/torsk servert med revet gulrot, brokkoli og potet, evt eggesmør/saus.
- pasta og tomatsaus. Lag sausen med karbonadedeig, hakket tomat, revet gulrot, squash og løk, samt krydder.
- kyllingwok
- taco, gjerne med oppkuttet kyllingfilet istedenfor kjøttdeig
- salat med pasta og tunfisk eller kylling og masse snadder
- hjemmelaget pizza
- lasagne servert med salat
- hjemmelagde hamburgere
- sandwich med kyllingfilet, polar extreme, pesto, ruccola og rødløk
- fiskesuppe/ kyllingsuppe

Ja, det er litt av det som går igjen hjemme hos oss ;)

dere spiser MYE snadder da! :D
Takk for den! :)

Salat med reker, salat med laks, med scampi, kylling, skinke...vi spiser mye salat :)
Kjøt og kålpudding
Butterdeigspiroger med kjøttdeigfyll,
Stekt hyse, hiv opp i kremost med krydder etter at du har tatt ut fisken og bland med stekekeafta..nyyydelig!
Kjøttkaker
Wok av ymse slag
Vårruller
Stfkt ris
Kokt torsk med bacon
Potet og purreløksuppe
Tomatsuppe
Pølsegrateng
Fiskegrateng
Skipperpai
Torskeloins innsmurt med olivenolje og stekt i ovnen rett på et smurt brett - blir som fisk på restaurant (husk krydder), med hjemmelaget potetchips og div grønnsaker
Tagliatelle med laks og saus av fløte og cider, et hint av salvie
Gubber - spyd av kjøttdeig, løk, hvitløk og div krydder
Fiskesuppe
Pasta carbonara

SÅ mye godt da :D

Back
Topp