middagstips

mammen t daniel

Gift med forumet
har skrytt på meg å lage mat til kjæresten i kveld, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal slå til med... aldri lagd mat til han før heller, så hadde jo vært gøy om d gikk sånn litt ok i alle fall :P tenkte å lage pannacotta til dessert, men trenger tips og evt oppskrifter på noe godt til middag hvis noen har noen gode forslag? :)

Pasta med bacon og fløte
(2-3 personer)

1 pakke bacon
1 1/2 purre (i tynne ringer)
sopp (i skiver)
2 fedd hvitløk
1 kartong matfløte
masse pepper
(evt. 2 ts provencekrydder)

pasta

Skjær bacon i mindre skiver og stek de sprø i stekepannen. Ta de ut av panna og la de renne av seg på litt papir. Ha olje i panna og stek purre og sopp godt. Når du har fått fin farge på purren har du oppi hakket hvitløk og godt med nykvernet pepper. Hell på matfløte og la det hele putre til du får litt tykkelse på fløten. Ikke la den stå for lenge, da blir det kun en fast masse som vanskelig lar seg blande med pastaen. Ha baconet i sausen rett før servering.

Jeg bruker ikke sopp, hvit løk eller purre.   
Lager dette med båndpasta, løk og bacon,... litt div krydder ... men framgangsmåten er den samme...  NAM!!!

vis skal ha fruM`s kebab i kveld :) mmmmmmmmm oppskriften finner du nok i innlegget lenger opp :) evt google frumaela kebab

FruSkjong skrev:
vis skal ha fruM`s kebab i kveld :) mmmmmmmmm oppskriften finner du nok i innlegget lenger opp :) evt google frumaela kebab

AH!!! Lykke!

Back
Topp