middagstips ?

lille hemmelighet<3

Flørter med forumet
til mæ å mini.. E så matlei at æ ikke klare å komme på nka sjøl...

Jeg er også matlei... idag hadde jeg et par kokte egg til middag..

Men du kan jo prøve noen fjordland produkter? Kinamat?

Eller... fiskekaker i brun saus og poteter? Middagspølse i brun saus og poteter?
Grille på engangsgrill? Lapskaus? Bollefrikasse' ?

Stort sett det det går i hos meg, orker ikke lage fancy mat.. her blir det litt mye husmannskost.

Da er vi 3.. Er matleis jeg og..

Skal ha Tacokjøttboller og potetstappe her i dag.

Blei torsk & potet her idag.. Enkleste vi fant.. 

Kjæresten min lager middag til meg idag og kake tilogmed, siden jeg har bursdag Han er sååå snill<3<3<3 Vi skal ha bakt potet med salat, mais, løk, tomat, ost, hjemmelaget tshatziki og masse bacon. Nammenamme

Vi hadde potet,gulrøtter og kjøttpudding. :)

Jeg er også fryktelig matlei for tiden, men i dag hadde jeg og datteren min en middag som både hun og jeg elsket. Jeg brukte Toro miks for ovnsgratinert laks, laksefileter, creme fraiche og pastaskruer, blandet alt sammen og hadde ost på toppen. Slang det i ovnen i en halvtime, og så spiste vi oss gode og mette. Er selv ikke veldig glad i fisk, men dette smakte nydelig (og var jo superlett å lage, i tillegg til barnevennlig) :-D

Er skikkelig matlei selv, så dårlig med tips. Aller mest er jeg lei av å lage mat. Gidder ikke lage noe som tar lang tid. Gleder meg til vi kan begynne å grille (må bare ta fram grillen først), for har så lyst på grillmat om dagen.

*LC* skrev:
Er skikkelig matlei selv, så dårlig med tips. Aller mest er jeg lei av å lage mat. Gidder ikke lage noe som tar lang tid. Gleder meg til vi kan begynne å grille (må bare ta fram grillen først), for har så lyst på grillmat om dagen.

Ååh det har jeg også ;)

Idag skal jeg lage sashimi. Hvis du liker rå fisk, er dette en superrask rett å lage, og datteren min på 4 år elsker det! Skjær salmalaks i skiver. Server med ruccolasalat, avokado, pinjekjerner og ponzu- saus. ( soyasaus med riseddik og koriander) Nydelig! Og klart på 5 minutter :-)

Back
Topp