Middagstips

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018

Er så sinnsykt matlei for tiden, er ingenting som frister....Prøver å handle inn middag for en uke av gangen, men føler bare det blir det samme opp igjen hele tiden.

Så da lurer jeg på om dere har noen middagstips?? Hva spiser dere vanligvis til middag i løpet av en uke :)??

Hjemmelagde fiskekaker
ovnsstekt ørret eller laks som er penslet med smeltet smør med litt sitron, salt og papper i
spagetti med hjemmeleget tomatsaus
ovnsstekt kyllingfillet fyllt med sopp og løk
tacopai
kyllingfillet i form sammen med cottage cheese, baconost blomkål, brokkoli og det du kan tenke deg av grønnsaker servert med baguetter og en god salat
kyllingfillet i form med fløte, baconterninger, basilikum og purre, servert med ris og baguetter
grønnsaksform med torsk
svinefillet servert med sopp og løk, hjemmelaget potetmos og en god saus,

Det var et utvalg av de beste rettene vi har til vanlig, men vi kan og ha pannekaker, pytt i panne, omelett og slike enkle ting..

Jeg er skikkelig dårlig på matlaging. Jeg og sambisen jobber dessuten skift begge to, så vi får sjelden spist middag sammen :( Derfor blir det ofte lettvinte løsninger her. Ettersom du er matlei, så regner jeg med du ikke orker å lage de aller mest fancy rettene, så jeg kan jo dele noen av mine enkle amatør-retter med deg: ;)

Spaghetti Carbonara: Kok opp spaghetti. Hell av vannet. Tilsett eggeplomme, fløte, salt og pepper, samt litt parmesan. Skjær opp skinke eller bacon og ha oppi. Nammi :)

Kapteinens flylte torsk med potet/grønnsaksmos: Skjær i biter og kok opp poteter, gulrøtter, blomkål, brokkoli og litt kåltor. Hell av vannet. Tilsett litt mel, smør, bittelitt melk, buljong, salt og pepper og mos alt med en stavmikser. Kjempegodt og sunt.

Mosen over passer også ypperlig til biff med rødvinssaus, laks, pølser osv.

Blomkål - og brokkolisuppe: Kok opp blomkål og litt brokkoli. Hell av vannet. Tilsett litt smør, en god del melk, buljong, salt og litt pepper. Mos med stavmikser.

Spaghetti med hjemmelaga saus: Kok opp pasta og stek kjøttdeig. Ha tomatpuré, mel og melk i kjøttdeigen og bland. Tilsett krydder etter smak, og en liten dæsj kanel.

Og til slutt favorittretten min: Kok opp ris. Ha i skinke fra skinkeboks, mais, en boks rømme, masse karri, salt, pepper, basilikum. Bland inn. Fantastisk fantastisk godt :)

.....sier kanskje litt om mine matlagingsevner når jeg kun bruker "salt og pepper" i samtlige retter.... hehehe :)

Fikk skikkelig lyst på middag jeg nå! :D Takk for gode tips, flere av disse jeg kommer til å prøve.. :)

I dag skal vi ha kyllingsuppe :) mmmm... gleder meg

Resten av uka blir sånn:

Tirsdag: kjøttkaker, poteter, gulrøtter, brokkoli

Onsdag: Fiskegrateng, poteter, gulrøtter

Torsdag: Karbonader, pommes frites

Fredag: Da er jeg på jentetur så da skal mannen og mini ha pølse og potetmos (jeg hater pølser - så de må benytte seg av anledningen ;)

Jeg er helt håpløs selv, vi har ikke mye spennende for tida! Det går i fiskekaker, dampet laks, spaghetti og kjøttdeig, pølser og spaghetti etc...så tusen takk for denne tråden - nå fikk jeg litt tips og inspirasjon!

Fiskeboller i hvit-karri-saus skal vi ha i dag :) med gulerøtter og poteter. det er også godt å lage fiskeboller i form i ovnen..
fiskegrateng tror jeg vi også må ha denne uka. mmm.
i går var det ovnsbakt laks.
tror jeg har dilla på fisk ;-)

Back
Topp