Middagstips?

MartheMor09+12

Forelsket i forumet
Eier ikke matlyst om dagene, og strever derfor med å finne middager. Noen som har noe tips til meg?

Huff ja, jeg synes også at det er vanskelig å få lyst på noe spesielt i matveien for tiden (og enda er jeg ikke dårlig på noe vis).. Men lasagne enten den er vegetarisk eller vanlig med kjøttdeig så er det nesten alltid godt synes jeg, særlig hvis man lager en god sallat til så blir det finfint! :-)

Puuuh.. Nå falt alle tips ut av hodet mitt på sekundet, så jeg velger å bare si matprat.no :-p

Når man ikke har matlyst er det greit med noe som er relativt raskt å lage.
Anbefaler denne fiskegryten: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Fiskegryte Den er kjempegod!
I dag hadde vi en annen enkel fiskemiddag: Kjøpte en pakke med Toro Miks for ovnsgratinert fisk, og lagde serveringstips 1 på den siden. Smakte ganske godt. :)
Ellers har jeg blitt veldig glad i supper (servert med ferskt brød) og pølselapskaus.
Nudelsuppe er også enkelt og godt. Denne oppskriften lærte jeg i studenttiden: kok opp nok vann i en kasserolle, tilsett en-to terninger grønnsaksbuljong, hiv oppi en gulrot i tynne skiver, litt kuttet vårløk, og eventuelt andre grønnsaker du liker. La det koke et par minutter før du hiver oppi en pakke eller to med kyllingnudler - inkludert krydderet. Så tar du noe kjøttdeig som du lager bittesmå boller av, hiv de oppi med nudlene og grønnsakene, skru av varmen og la det trekke til kjøttbollene er gjennomkokte. Mmm! Skikkelig studentmat, men godt når matlysten ikke er på topp. ;)

Back
Topp