Middagstips og oppskrifter.

Her hadde vi tacograteng med guacamole og salat. Veldig godt :)

Mat er min aller største hobby, ELSKER å lage mat :D

Jeg lager mat på bestilling, både dåp, bryllup, bursdager osv..
Jeg har masse bilder og oppskrifter, om noen trenger.
Legger ut noen bilder, spør om dere vil ha oppskrift :)
Vis vedlegget 28075Ovnsbakt torsk
Vis vedlegget 28076Laks med pasta
Vis vedlegget 28077Uer med dhal
Vis vedlegget 28078Løkringer
Vis vedlegget 28079Svin med chilikål
Vis vedlegget 28080Asparges-og spinatsuppe
Vis vedlegget 28081Spicy kjøttboller med spaghetti
Jeg kunne tenkt meg et matkurs:p

Oppskrift? Bruker du bokstomater? Har sett masse forskjellige oppskrifter,men ikke prøvd.

*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*
Jeg freser først 1 løk og 1-2 fedd hvitløk i litt olje, tilsetter 1ss mel, deretter en halv liter hønse- eller grønnsaksbuljong, 500g hakket fersk tomat (du kan også bruke hermetiske, men velg da gjerne en litt dyrer sort, de smaker ofte bedre). Jeg tilsetter også noen spiseskjeer tomatpurré. Småkoker i 5 min og smaker til med salt og pepper:)
Ha i fullkornsmakaroni hvis du ønsker:)

Jeg freser først 1 løk og 1-2 fedd hvitløk i litt olje, tilsetter 1ss mel, deretter en halv liter hønse- eller grønnsaksbuljong, 500g hakket fersk tomat (du kan også bruke hermetiske, men velg da gjerne en litt dyrer sort, de smaker ofte bedre). Jeg tilsetter også noen spiseskjeer tomatpurré. Småkoker i 5 min og smaker til med salt og pepper:)
Ha i fullkornsmakaroni hvis du ønsker:)

Mm.. takk :)

*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*

Hvis du vil ha en litt mildere tomatsuppe kan du bytte ut en dl av buljongvannet med matfløte:)

Her i huset liker vi masse smak :)
Syns storebror har vært litt småspist til middag i det siste,selv om vi har hatt ting han er veldig glad i.
Må alltid hjelpe han med halvparten,for han spiser bare akkurat nok til at han ikke er sulten mer,men er ikke mett heller. Gidder bare ikke spise mer :p
I går hadde vi kylling Tikka Masala og jeg tenkte at han kom til å syns det var for sterkt. Men jammen meg spiste han opp alt og trengte nesten ikke hjelp :)
Skjønner jeg har vært sløv med krydderet i det siste ja ;)

*Gutt 2010*
*Jente 19/6-13*

Ikkje veldig inspirerende kanskje, men her er dagens middag. Risgrøt :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1377788676515.jpg
    1377788676515.jpg
    48,5 KB · Visninger: 34
Idag hadde vi "kyllinggryte" med ris og nan brød.
litt sånn man tager hva man haver mat. Ble godt! :D

I dag ble det koteletter i stekepose med grønnsaker fra den lille kjøkkenhagen våres og hjemmelaget potetmos:) Smaskens:)

Her ble det middag inspirert av flere av dere :-) Laks med sitronpepper, limerømme, agurksalat og indisk ris :-) METT!

*surrer på telefonen*

Vedlegg

• 1377795440866.jpg
    1377795440866.jpg
    77 KB · Visninger: 28
Back
Topp