Middagstips for en

Malin0991

Glad i forumet
Gubben har nå vært på sjøen i to mnd og er fremdeles en mnd ca til han kommer hjem igjen desverre, og det å lage middag til en person som er raskt og enkelt og sunt er ikke lett :p eller så er det bare jeg som er veldig lite oppfinnsom og kreativ :p Har dere tips til raske enkle middagsretter til en person? :) som ikke bare er wok og salat? Har levd på det og desverre mye søppelmat en stund nå :p

Stekt ris. Ta en sånn pose med ris. Og grønnsaker og skinke osv, det man føler for ☺
Omelett med godt brød og litt salat.

Club sandwich som er lett å lage.

Pannekaker

Supper

Når jeg var student og bodde alene, kjøpte jeg mye fisk som jeg hadde stekt ris (i poser, boil-in-bag) og salat ved siden av. Rar kombinasjon med salaten kanskje, men godt synes jeg ;)

Spaghetti og kjøttsaus, frys ned i porsjoner
Indisk
Hamburgere
Kjøttkaker, kan du også fryse ned
Laks (spiste ofte det da jeg bodde alene) :)

Jeg hadde nok laget en del mat på en gang og så froset den ned. Da er det bare å tine og varme opp igjen. Og så er det jo lett å koke opp frosne grønnsaker, og det er like sunt som ferske.

Stekt ris. Ta en sånn pose med ris. Og grønnsaker og skinke osv, det man føler for ☺
Omelett med godt brød og litt salat.

Club sandwich som er lett å lage.

Pannekaker

Supper

Hørtes veldig godt ut med sånn stekt ris, men hvor mye steker du risen da? og spiller det noen rolle hvilken poseris man bruker? hurtigris/jasmin/basmati? :)

Jeg hadde nok laget en del mat på en gang og så froset den ned. Da er det bare å tine og varme opp igjen. Og så er det jo lett å koke opp frosne grønnsaker, og det er like sunt som ferske.
Ja jeg har av og til pleid å gjøre det, men ender med at det bare blir liggende i fryseren desverre.. Og når jeg lager noe med for eksempel kjøttdeig som lasagne eller noe, handler jeg alltid kjøttdeig/karbonadedeig å slikt på tilbud og har det liggende i fryseren til det skal brukes, kan det fryses igjen da når det er opptint og jeg har brukt det til matlaging? Vært litt skeptisk på det der :p hehe :)

Ja jeg har av og til pleid å gjøre det, men ender med at det bare blir liggende i fryseren desverre.. Og når jeg lager noe med for eksempel kjøttdeig som lasagne eller noe, handler jeg alltid kjøttdeig/karbonadedeig å slikt på tilbud og har det liggende i fryseren til det skal brukes, kan det fryses igjen da når det er opptint og jeg har brukt det til matlaging? Vært litt skeptisk på det der :p hehe :)

Har du varmebehandlet det kan du fryse det ned igjen mener jeg ;)

Hørtes veldig godt ut med sånn stekt ris, men hvor mye steker du risen da? og spiller det noen rolle hvilken poseris man bruker? hurtigris/jasmin/basmati? :)

koker risen først også kjøle den ned. Må Være helt kald Før man steker den. Jeg tar i risen i panna og steker den litt først Før jeg tilsetter det jeg vil ha også steker jeg det til alt blir varmt. Kan nok bruke hvilken ris du vil ☺

Pizza. Lag på flere polarbrød og frys ned.
Fajitaslefser med tacokjøtt eller kylling, eventuelt laksewrap.
Kyllingfilet
Strimlet svinekjøtt.

Back
Topp