Middagsrester

litjpiå

Glad i forumet
Hva gjør dere med middagsrester? Og hvordan tar dere vare på dem?
Her synes jeg det er greit å ta vare på over natten i kjøleskapet. Men blir det ikke spist da, kasster jeg det. Klarer ikke å spise den om den står lenger. Å om den ikke står i kjøleskapet spiser jeg det ikke uansett. Familien til mannen skal absolutt ta vare på all mat, og sende den hit og dit. Pinnekjøtt på dag 3 som har stått 5 timer i en varm bil er helt ok liksom. Nå har vi akkurat fått sendt med sodden fra i forrigårs hjem til middag, å jeg følte ikke for å spise den. Men da blir mannen sur. Er det bare jeg som er hysterisk eller?

Fra i forrigårs? Da hadde jeg spist den ja, så lenge den sto i kjøleskapet.
Om d er kurante rester til matpakke så får ungene det med seg. Men nå er mannen min ganske stor(spist) :p så blir ikke ofte så mye igjen at det er nok til ett helt måltid. Og når det blir noe igjen så er vi dessverre veldig flinke til å kaste det. Har ofte en plan om å lage noe av det, men blir ikke no.

De står til dagen etter. Alt etter den dagen blir kasta :p Jeg får litt fnatt av "gammel" mat. Kun komle får bli 3 dager. 2 dager spm vanlig komle og 3.dag som stekt komle :p Ellers er det neinei for meg ;)

Rester etter mat står i kjøleskapet i ca fire dager før jeg kaster det. Jeg prøver å bruke det, da.

Jeg putter det i plastboks med lokk (sånne som kan fryses, vaskes og taes i micro) hvis det er nok til en porsjon. Så fryser jeg det og annenhver uke kjører jeg det til bestemoren min så har hun enten middag eller lunsj :)

Spiser de gjerne til kvelds jeg da :)

Fra i forrigårs? Da hadde jeg spist den ja, så lenge den sto i kjøleskapet.
Om d er kurante rester til matpakke så får ungene det med seg. Men nå er mannen min ganske stor(spist) :p så blir ikke ofte så mye igjen at det er nok til ett helt måltid. Og når det blir noe igjen så er vi dessverre veldig flinke til å kaste det. Har ofte en plan om å lage noe av det, men blir ikke no.
Sign :)

...kaster altfor mye mat :/

Jeg putter det i plastboks med lokk (sånne som kan fryses, vaskes og taes i micro) hvis det er nok til en porsjon. Så fryser jeg det og annenhver uke kjører jeg det til bestemoren min så har hun enten middag eller lunsj :)
For en fin ting å gjøre ! :)

Det kommer an på hvor mye som er igjen. Enten fryses det ned eller spises opp dagen etter:)

Mannen spiser det til kvelds og er det enda met igjen tat han det med som lunsj på jobben.

Kaster det. Takler ikke gjenoppvarmet mat. Dessverre, for det hadde spart mye matpenger :(

Svigermor er innlagt på sykehus, så vi henger det på døren til svigerfar så han får skikkelig mat etter lange dager... :)

Middagsrester settes i kjøleskapet, hvis det er nok til middag dagen etter blir det det. Hvis ikke blir det enten varm lunsj på jobb, eller samles opp til en treretters/treresters middag etter noen dager. Hvis det står så lenge at det er like før det begynner å lukte funky blir det hundemat.

Kaster alt for mye mat.. Hvis det er nok til et måltid til begge to så fryser jeg. Hvis ikke sparer jeg sjeldent på det..

Sambo er en skikkelig restespiser så han spiser til kvelds, frokost eller lunch :-P kastes på 2.dagen.
Hadde absolutt takket veldig nei til andres gamle rester, hadde sambo insistert hadde han fått spise det selv :-P

Jeg elsker middagsrester, og spiser de til kveldsmat eller frokost, eller lunch for den saks skyld. De kan godt stå 2-3 dager i kjøleskapet for min del, jeg spiser de uansett. 5 timer i en varm bil hørtes derimot litt skumlere ut.

Jeg elsker rester og om det er noe jeg vil spise mer av så blir det kvelds og lunsj evt middag dagen etter. Er det mye igjen men det ikke frister veldig å spise samme dag/dagen etter så fryser jeg det ned. Noe fryses ned i porsjonspakker og noe i full middagsstørrelse.

Back
Topp