middagsplanlegger

Leeno

Forelsket i forumet
Hvordan ser deres middagsplaner ut jenter??
Pleier handle hver torsdag, og nå har jeg bestemt at vi skal ha en middagsplan hver dag og handle ut i fra den. Da slepper vi å gå på butikken etter jobb og tvinge hjernen til å tenke ut en middagsrett.. blir veldig ensformig og litt for mye ferdig mat da syns jeg. :)

Hva skal dere ha til middag(er) ?? :)

Jeg tok meg en skikkelig økt for et års tid siden.. Brukte ca 3 timer på å skrive ned all slags mat vi liker å spise (Brukte en del kokebøker for å komme på forskjellige ting), så satte jeg samme listen til en middagsplan på 6 uker som går rundt og rundt.. På den måten spiser vi variert og vet alltid hva vi skal ha til middag.. Anbefales!

De siste dagene har vi blant annet spist blomkålsuppe med skinke, fiskepudding, kjøttpudding, pølsegrateng, svinestek, kokt torsk, seibiff og pizza :)

Jeg er så heldig å ha en mann som planlegger middag hver eneste dag... Vi kjøper inn kjøtt og fisk og fryser ned. Tar opp kvelden før. Typen min er fantastisk til middagsplanlegging: kjøper inn når det er billig, og planlegger stort sett bare mat lagd fra grunnen av. Han står som regel for marlagingdn også, men her bidrar jeg også av og til. Jeg er ryddehjelp:-)

Back
Topp