Middagsplaner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Har dere en ukesplanlegger for middager?
Eller planlegger du middag dag for dag? :)

Kanskje dette kunne vært en middagstipse-tråd! :)

Vi forsøker å handle inn for en uke om gangen. Varierer mellom husmannskost og litt ekstra godt i helgene

Lager en middagsmeny uke for uke, mandag til søndag. Handler lørdagen uken før.
Da slipper man de ekstra kjøpene som gjerne oppstår når man handler nesten hver dag, så pengebesparende i tillegg :-)

Skulle ønske vi var ukesplanleggere, men det er vi ikke [emoji23]
Enig! Vi er på butikken flere dager i uken. Gjerne sammen fordi han henter meg på jobb nå for at jeg skal slippe å gå så mye. Og da kjøper vi oftest for noen dager av gangen, men ingen ukesplanlegging, dessverre.

Vi handler to ganger i uken og har blitt myyye flinkere/bevisste enn før [emoji2] en gang i uken funker ikke for ei gravid som plutselig får cravings [emoji85]

Handler flere ganger i uken det vi mangler. Middagen planlegges oftest dagen før eller rett etter jobb. Funker bra for oss. Prøvde ukeshandling og det ble alt for dyrt.

Lager en middagsmeny uke for uke, mandag til søndag. Handler lørdagen uken før.
Da slipper man de ekstra kjøpene som gjerne oppstår når man handler nesten hver dag, så pengebesparende i tillegg :)

Kjempe genialt!
Burde jo bare prøvd å fått til noe slikt her også, for vi handler nesten hver dag, og man bruker jo mye mer penger slik...

Kjempe genialt!
Burde jo bare prøvd å fått til noe slikt her også, for vi handler nesten hver dag, og man bruker jo mye mer penger slik...
Vi hadde også handling nesten hver dag, jeg forsket litt på det (tok vare på kvitteringer og så hva som kunne ha vært lagt igjen) og resultatet var til tider hårreisende :O
Så da strammet jeg inn, og det er faktisk mye bedre :-) blir det rester igjen av middagene så fryses de ned, så kan man ha restemiddager en gang i blant. Pengebesparende det også :-)
Jeg er ganske slavisk på handlelisten, står det ikke på den så er det ikke med i vognen :-P
Er ofte på matprat og lignende nettsider for å gjøre menyen så variert som mulig, og har en oppskriftsbok som inneholder masse forskjellige middagsoppskrifter som jeg blar meg igjennom :-) kan ha 3 uker hvor ikke en eneste middagsrett er gjentatt :-P

Vi prøver å planlegge for en uke av gangen, men detter stadig ut av det :p Planlegger ofte en måneds tid, og så går det kanskje en måned der det blir lite planlegging, og så ere på igjen ;)

Bruker unødvendig mye peng på dagligvarer. Men ukeshandling hadde ikke funket for meg. Må lage meg det jeg har lyst på der og da , om ikke får jeg ikke i meg mat.. :)

Det varierer. Noen uker er vi flinke, andre er vi ikke flinke. :-) Mannen har nettopp begynt i ny jobb, så nå blir det bare storebror og meg til middag. Det er ikke like gøy å lage eller planlegge middager lenger. [emoji14]

Back
Topp