Middagsoppskrifter til baby

Løvetanna

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Kom med inspirasjon og oppskrifter til middag for våre små :)

Her er most søtpotet blandet med brokkoli populært, men tenkte å prøve litt nytt nå :) Kom med tips! :D

Min er veldig glad i brokkoli! Blander som regel det og gulrot.

Jeg har også laget middag bestående av kjøttdeig, kålrot, gulrot, blomkål og søtpotet.

Disse var en suksess her:D
323e2133a5d3431d1c70fcd4bb02a7c7
ee208b84f4c4cd6a7dc93d119a113039

Her har han bare fått brokkoli- og blomkålpure foreløpig. Men har noen tips fra da storebrødrene var babyer.

Karbonadedeig,fullkornspasta,tomatsaus (gjerne med litt gulrot i). Moses til ønsket konsistens.

Laks,fullkornspasta,brokkoli (eller det man ønsker av grønnsaker).

Torsk, potet, gulrot og hvitsaus(laget på morsmelk).

Kylling, ris og grønnsaker.

Kan sikkert kutte ut pasta og gluten sånn i starten. Husker ikke helt hvordan anbefalingene ifht gluten er jeg? Er jo egnetlig bare fantasien som setter grenser;)

Her har han bare fått brokkoli- og blomkålpure foreløpig. Men har noen tips fra da storebrødrene var babyer.

Karbonadedeig,fullkornspasta,tomatsaus (gjerne med litt gulrot i). Moses til ønsket konsistens.

Laks,fullkornspasta,brokkoli (eller det man ønsker av grønnsaker).

Torsk, potet, gulrot og hvitsaus(laget på morsmelk).

Kylling, ris og grønnsaker.

Kan sikkert kutte ut pasta og gluten sånn i starten. Husker ikke helt hvordan anbefalingene ifht gluten er jeg? Er jo egnetlig bare fantasien som setter grenser;)

Jeg lager grøt med gluten i. Ikke noe problem. :)
Ja, en kan jo egentlig lage hva som helst, men tomatsaus tør jeg ikke helt gi fordi vesla reagerte da hun fikk da hun var baby. Det betyr ikke nødvendigvis at lillebror skal reagere, men...

Kom med inspirasjon og oppskrifter til middag for våre små :)

Her er most søtpotet blandet med brokkoli populært, men tenkte å prøve litt nytt nå :) Kom med tips! :D

Hvordan er blandingsforholdet mellom søtpotet og brokkoli når du lager? Halvt om halvt?

Min er veldig glad i brokkoli! Blander som regel det og gulrot.

Jeg har også laget middag bestående av kjøttdeig, kålrot, gulrot, blomkål og søtpotet.

Jeg har også laget brokkolipure, men mini rynker på nesen, og jeg må si jeg forstår det, for jeg synes den smaker helt forferdelig selv, vet ikke hva jeg har gjort galt, kokt det for lenge kanskje? Jeg tok ikke tiden liksom, men det må man kanskje? Noen tips?

Hvordan er blandingsforholdet mellom søtpotet og brokkoli når du lager? Halvt om halvt?
Søtpotet og brokkoli er en slager her i hjemmet også. Jeg har blandet halvt om halvt. Har fryst ned i isternigformer og tar opp en av hver. Har også blandet i litt olivenolje, fiskekraft, kjøtt eller annet for å variere litt. :)

Jeg har også laget brokkolipure, men mini rynker på nesen, og jeg må si jeg forstår det, for jeg synes den smaker helt forferdelig selv, vet ikke hva jeg har gjort galt, kokt det for lenge kanskje? Jeg tok ikke tiden liksom, men det må man kanskje? Noen tips?

Jeg damper. Har hørt at næringsstoffene bevares bedre da. Damper til det blir mykt, liksom. :P Tar ikke tiden.
Søtpotet syns jeg smaker og lukter drit. :P

Hvor mye gir dere? Her har det endt opp med spying 10-15 min etter middag, kanskje det blir for mye? Hun spydde når jeg ga henne most gulrot og brokkoli blanding, og en liten dæsj med usaltet smør.. Dette har skjedd 2 dager på rad nå så idag fikk hun kun melk. Ga henne ca 3 spiseskjeer med middag. Hun får full porsjon med grøt til både frokost og kveld :) hva tror dere kan være grunnen til spyingen?

Hvor mye gir dere? Her har det endt opp med spying 10-15 min etter middag, kanskje det blir for mye? Hun spydde når jeg ga henne most gulrot og brokkoli blanding, og en liten dæsj med usaltet smør.. Dette har skjedd 2 dager på rad nå så idag fikk hun kun melk. Ga henne ca 3 spiseskjeer med middag. Hun får full porsjon med grøt til både frokost og kveld :) hva tror dere kan være grunnen til spyingen?

Det kan være klumper, eller smaken, eller at det har blitt for mye mat etc...
Er så mye det kan vær :-o

Back
Topp