Middagsnekt!!!

Linnhost88

Glad i forumet
Holder på å bli gaaal av at snuppa ikke spiser middag... [:'(] Hun har hodt på i over 2 uker nå. Får i henne et par skeier men så "gidder" hun ikke mer. Lukker munnen, rister på hodet og sutrer...[:@] Vi gir ikke mat mellom middag og kvelds for at hun skal sjønne at det er mat når det er mat, men det hjelper ikke! Ellers spiser hun både frokost, lunsj og kvelds som hun skal så jeg skjønner ikke helt greia [8|]

Andre som har det slik eller kan gi tips? Jenta kan jo ikke gå fra 11-18.30 uten mat... [&:]

Spiser hun kun middagsglass syns jeg det er på tide at hun kan få i biter sånn at hun kan spise selv f.eks? [:)] Ofte de trenger litt mer utfordring nå i matsituasjoner merker jeg..

ORIGINAL: JeanetteR

Spiser hun kun middagsglass syns jeg det er på tide at hun kan få i biter sånn at hun kan spise selv f.eks? [:)] Ofte de trenger litt mer utfordring nå i matsituasjoner merker jeg..

Hun spiser det vi spiser, og middagsglass innimellom[:)] Hun får plenty å henge fingrene i så tror ikke det er det som skurrer [8|] 

ORIGINAL: vannmann_81

sånn har vi hatt det ALLTID.

Her er det kun spaghetti og tomatsaus på glass som går ned, HVIS det er minst like mye sviskemos som middag på skjeen..

Vi gir istedet mer skiver og et mellommåltid før kvelds, hvis han ikke spiser middagen. Her varer et middagsglass i 3 dager, verre er det med sviskemosen..

For noe dritt da...[:'(] Får vel bare bite det i meg da og prøve med skive o.l... Men hvordan vokser Thomas da? Er så redd hun ikke skal legge på seg og vokse nok..[&:]

det enkleste rådet jeg har er å droppe middagenmaten for noen dager og gi henne noe annet å spise [:)]
det er nok viktig å gi henne ett måltid og ikke droppe middagen helt, men tilby grøt eller brødskive istedet eller hva hun spiser[:)]

hvis du selv er matlei og noen absolutt skal ha deg til å spise/smake hver dag så tar det nok litt lengre tid før du vil ha det igjen. slik er det noe for de fleste.. både små og store[:)]

Back
Topp