Middagsmat

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Nåken som har begynt å gi middagsmat til dei små? Eg er begynna så vidt med most potet og gulrot. Prøvde på nåke pasta i går, men det blei heller mislykka. Har og fått smake brød. Virker som han sluker alt han kommer over! Har også gitt han ulike fruktmikser, det synes han er supergodt, og blir sint når det er tomt! Men foreløbig er det bare graut mrgon og kveld som er faste måltid her.
 
Han elsker grøt og frukt. Pleier gi grøt morgen og kveld og får frukt i lunsjtid og av og til t dessert. Begynt med litt middag. Han har smakt gulrot, brokkoli og potet. Han liker alt. Men tror most banan med morsmelk i er favoritten :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Såvidt begyntm grøt her- men har nå smakt potet og gulrot så smått også. Sålangt bærmos som er best men håper det drar seg opp snart..håper nemlig nattesøvnen kan bedres av mat!??

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Bynte med middag for en stund siden, lager selv. Først fikk han kokt og most gulrot og potet i en uke, så uka etter fikk han samme men med leverpostei. Neste gang jeg skal lage så skal jeg bytte ut leverposteien med fiskeboller. Ellers får han grøt morgen ig kveld og fruktsmothie en gang om dagen, sviskemos får han me grøtn. Om morgen får han og vann istedenfor mme så har kjøpt "tranieflaske" som jeg skal gi han vann i fra mandag av (da blir han 6 mnd). Alt han har fått smakt har han spist, selv om han lager grimase så gaper og spiser han-tror han er veldi gla i mat:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Bynte med middag for en stund siden, lager selv. Først fikk han kokt og most gulrot og potet i en uke, så uka etter fikk han samme men med leverpostei. Neste gang jeg skal lage så skal jeg bytte ut leverposteien med fiskeboller. Ellers får han grøt morgen ig kveld og fruktsmothie en gang om dagen, sviskemos får han me grøtn. Om morgen får han og vann istedenfor mme så har kjøpt "tranieflaske" som jeg skal gi han vann i fra mandag av (da blir han 6 mnd). Alt han har fått smakt har han spist, selv om han lager grimase så gaper og spiser han-tror han er veldi gla i mat:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
så smart å putta leverpostei i! Har lurt litt på om eg skulle begynna med kjøtt, men synes det virker litt vanskelig å få most nok (uten at eg har prøvd), men med leverpostei i får han jo både smak og mykje jern. Det skal eg prøve :)
 
Her eter hun alt hun får. Elsker kylling middager,så skal prøve med fiskepudding middag jeg har laget til henne. Har smakt brød også,og drikker godt med vann.
 
I dag fikk han spagetti med kjøttdeig, kjøpte ferdig-glass. Gapte høyt og var fornøyd. Han har fått smake på gulrot og potet, men får ikke middag fast.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Hoooi:)) her sliter vi enda mwd grøt/velling..han brekker seg av det minste!! Kjøpte sånt (teit iflg min mor) nett å putte frukt i og da spiste han en pærebit og avokado faktisk! Håper han vil spise mer snart og kaaanskje sove mer enn max 2t i strekk..gjeeeeesp:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Hoooi:)) her sliter vi enda mwd grøt/velling..han brekker seg av det minste!! Kjøpte sånt (teit iflg min mor) nett å putte frukt i og da spiste han en pærebit og avokado faktisk! Håper han vil spise mer snart og kaaanskje sove mer enn max 2t i strekk..gjeeeeesp:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
De nettene er jo genial!!!
Lillebror fikk melon i sånn nett i går, og pappa va helt forbauset over hvor genialt det var :happy119 kunne ikke slutte å snakke om den xsmile8

To timer er lite! Håper han snart tar til fornuft ;)
 
Svigermor kjøpte det i dag:D
Har prøvd ut melon ig jordbær, veldi populært:) før har jeg hatt bitene i tynne gaskluter men er nok litt mer smak og væske me de netta:)
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hoooi:)) her sliter vi enda mwd grøt/velling..han brekker seg av det minste!! Kjøpte sånt (teit iflg min mor) nett å putte frukt i og da spiste han en pærebit og avokado faktisk! Håper han vil spise mer snart og kaaanskje sove mer enn max 2t i strekk..gjeeeeesp:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Her har vi også slitt med grøt. Har akkurat begynt å gape ( endelig ), så nå må vi få igang grøt måltidene fast først, før vi begynner med middag tror jeg:)
 
Vi sliter også med tilvenning. Begynte for to uker siden med grøt, og han elsker det. Min hs anbefalte å begynne med grøt til middagstid ca for å unngå så mye magevondt rundt leggetid/natta så det gjorde vi. Fungerte litt. Sebastian elsker det. Men i stedet for å sove natta gjennom som han pleier har han begynt å hyle fra kl 4 og til morgenen. Dupper av i perioder. Er så fælt å se på, så vi har kuttet ut all mat, utenom litt frukt og grønnsaker som han får smake på fingen om det passer seg =/ Fikk så vondt av han så no tør eg ikke prøve noe.
Han har også litt reflukstendenser så lurer på om det blir verre av dette? Han gulper av alt han får, men blir verre etter vann og fast føde.
 
så smart å putta leverpostei i! Har lurt litt på om eg skulle begynna med kjøtt, men synes det virker litt vanskelig å få most nok (uten at eg har prøvd), men med leverpostei i får han jo både smak og mykje jern. Det skal eg prøve :)

Jeg gikk på barnemat-kurs soim ble arrangert av helsestasjonen der jeg bor, og det var så nyttig :) Det går fint an å mose kokt kyllingfilet, og kokt karbonadedeig f.eks til det blir fin pure. Kokt fisk også.. :)
 
Jeg gikk på barnemat-kurs soim ble arrangert av helsestasjonen der jeg bor, og det var så nyttig :) Det går fint an å mose kokt kyllingfilet, og kokt karbonadedeig f.eks til det blir fin pure. Kokt fisk også.. :)
Å så gøy med sånt kurs då :) å koka kylligfilet/ karbonadedeig har eg aldri prøvd! Kor lenge må det koke?
 
Husker ikke helt tiden nå i hodet, men bare til det er gjennomkokt.. Det ble skåret opp i biter før koking så det er ikke mange minuttene.. Og så tilsetter man potet, gulrot og littegrann matolje. Jeg kan prøve å finne eksakt oppskrift til deg for jeg har det heftet her et sted. Jeg tar det bare på slump, for jeg så jo hu dama gjøre det på kurset.
 
Har dere ikke fått denne boka hos hs?
1376679343537.jpg

Der står flere oppskrifter:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Jeg kjøpte en bok på Notabene,om mat for barn fra 6mnd. Den er veldig fin og jeg har fått god nytte for den.
 
Husker ikke helt tiden nå i hodet, men bare til det er gjennomkokt.. Det ble skåret opp i biter før koking så det er ikke mange minuttene.. Og så tilsetter man potet, gulrot og littegrann matolje. Jeg kan prøve å finne eksakt oppskrift til deg for jeg har det heftet her et sted. Jeg tar det bare på slump, for jeg så jo hu dama gjøre det på kurset.
takk det vil eg gjerne ha :)
 
Back
Topp