Middagsinspirasjon

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Jeg er så utrooolig matlei, og tenker at det kan være fint med en liten inspirasjonstråd med lettvint middag. Regner med jeg ikke er den eneste med gravidhjerne som ikke klarer å tenke ut noe i farten.
Så fyr løs! [emoji16]

Jeg er så utrooolig matlei, og tenker at det kan være fint med en liten inspirasjonstråd med lettvint middag. Regner med jeg ikke er den eneste med gravidhjerne som ikke klarer å tenke ut noe i farten.
Så fyr løs! [emoji16]

Så bra med en slik tråd! Jeg er også skikkelig matlei og med total mangel på inspirasjon, så litt tips hadde ikke vært feil! :D

Kyllinggryte
Paprika - gul, rød og grønn i ruter og løk. Surre dette i smør. Stek kylling i terninger. Bland sammen. Ha i salt, pepper, paprikakrydder, karri. Evt hvitløkspulver og chilipulver. Smak til. Kok opp ris. Her kan man tilsette konditorfarge dersom man har barn så blir retten ekstra spennende [emoji5]

Lasagne, hjemmelaget pizza, kremet laks og pasta, pølsegrateng, fiskeboller i hvit saus, ovnsbakt torsk med bacon, erter og potetmos, biff med grønnsaker og søtpotetmos f.eks ;)

Lakseburger: bruk stavmikser for å blande laksefileter, en god bunt hakka gressløk og litt sitronsaft. Stek burgere og server med ovnsbakte poteter, salat og tzatziki. Godt, friskt og enkelt :)

Har så lyst på gresk salat med fetaost og god olje, soltørka tomater, pinjekjerner og mango wok med svinekjøtt og sursøt saus.
Pastarett med god saus og deilige grønnsaker i en form med ost på toppen.
Fløtegratinerte poteter og kylling surret i bacon med ost inni.
Har veldig liten matlyst så frister alt dette nå, men når det kommer til å spise så orker jeg nesten ingenting..

Kylling kuttet i terninger, stek til de er gjennomstekt. Tilsett cremefraishe. Smak til med salt og pepper. Server med pommes frittes.

Laksewrap med ruccola og mangosalsa er en slager hos oss :)

Back
Topp