Middagsglass

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Min lille er seks mnd. Hun får 15 gram grøt (skal øke) på formiddagen rundt 09:30.

På ettermiddagen kl 17:00 så får hun nesten full grøtposjon (30 gr).

Når tid på døgnet gav/gir dere middagsglasset?

Ga det ved middags tider i 16 tiden. De har alle spist så mye de har hatt lyst på. Aldri fulgt noe ang gram osv.

Prøvde middag for første gang idag. Ga når vi spiste middag :)

Hun er smelltrøtt når kl er 18:00 - så da tenker jeg kanskje middag for ho i 13-14 tiden?

Han får i 14-15 tiden. Vi spiser ikke middag før etter han er lagt seg.

Absolutt ikke :). Men er ikke grøt det beste å sove på?
Nei, er det? Er ikke det bare en myte?
Jeg ville antatt selv at middag bestående av mye grønnsaker og kjøtt er bedre å sove på enn en tung grøt?
Vi har alltid variert litt med hva som er det siste måltidet, kam virkelig ikke si at de har sovet bedre på noen av delene.

Det kommer helt ann på hvordan du lager grøten. Fett og proteiner metter mye mer enn karbohydrater. Morsmelk er full av proteiner og fett, mens grøt hovedsakelig består av karbohydrater. Hvis du tilsetter proteiner og fett i grøten vil den virke mer mettende. Her har brødskiver med mettende pålegg (eks egg og avokado) virket nye bedre på søvn enn grøt.

Nei, det er det ikke. Mettheten er viktig for søvnen, hva de blir mett på spiller forsåvidt ingen rolle. Men grøt er jo bare karbohydrater, bedre å bli mett på proteiner som stolt mamma sier over her.

den «babyer må ha grøt» tankegangen er ganske planta inn i hodene til folk fordi de som lager grøt vil selge grøt :p

Nei, det er det ikke. Mettheten er viktig for søvnen, hva de blir mett på spiller forsåvidt ingen rolle. Men grøt er jo bare karbohydrater, bedre å bli mett på proteiner som stolt mamma sier over her.

den «babyer må ha grøt» tankegangen er ganske planta inn i hodene til folk fordi de som lager grøt vil selge grøt :p
Vi har prøvd forskjellige ting til kvelds, men for oss funker havregrøt best, da sover hu i 12-13 timer sammenhengende, bortsett fra noen perioder hvor det kommer tenner o.l.
Men kommer jo så klart an på babyen :)

Jeg gav middag midt på dagen, som gamliser. Det var et tips fra min søster. Hun hadde gulpebaby og når middagen ble inntatt på kvelden var det mer gulp. Så vi hadde middag til lunsj og grøt til middag/kvelds.

Back
Topp