Middagsglass vs grøt?

Hylei

Elsker forumet
Spiser alle babyene ALT? Min kar hater middager, og brekker seg... Mens grøt går rett ned..!

Tror nok ikke alle her inne spiser ALT, noen gjør det har jeg merket :) Oliver spiser ikke brødskive, øver hver dag, men brekker seg eller spytter det ut. Nå er han syk i tillegg, så da dropper vi å øve til han er frisk.

Det var vanskelig å tilvenne Oliver middagsmat også, men vi prøvde litt hver dag, og til slutt så likte han det :) Her hjalp det å gi annen hver skje med fruktmos og middag i begynnelsen.

Ikke gi opp, plutselig synes han også det er godt :)

Har ei her som ikke er noe særlig glad i middagsmat heller..men grøt liker hun :)

ORIGINAL: lillebebis

Tror nok ikke alle her inne spiser ALT, noen gjør det har jeg merket :) Oliver spiser ikke brødskive, øver hver dag, men brekker seg eller spytter det ut. Nå er han syk i tillegg, så da dropper vi å øve til han er frisk.

Det var vanskelig å tilvenne Oliver middagsmat også, men vi prøvde litt hver dag, og til slutt så likte han det :) Her hjalp det å gi annen hver skje med fruktmos og middag.

Ikke gi opp, plutselig synes han også det er godt :)

Ja, må vel starte i det små [:)] Hadde litt vanskeligheter med Thea også.. Rare unger jeg har, haha neida [;)]

spiser ikke ALT nei..
brødskiver er æsj æsj..
middagen var ikke lett i starten men nå går det bra..
HIPP sine glass er poppulære her, så lenge det er tomat i det..
spessietl spagetti eller skinke og pasta!!

ORIGINAL: Heidi10

spiser ikke ALT nei..
brødskiver er æsj æsj..
middagen var ikke lett i starten men nå går det bra..
HIPP sine glass er poppulære her, så lenge det er tomat i det..
spessietl spagetti eller skinke og pasta!!

Ja sånn er det her også :)

Lykke til med mating, en dag så liker han det sikkert plutselig  [:)]

Min spiser ALT, absolutt alt han får spiser han med god appetitt.. [:D] 

ORIGINAL: 1984Ida

Lykke til med mating, en dag så liker han det sikkert plutselig  [:)]

Min spiser ALT, absolutt alt han får spiser han med god appetitt.. [:D] 

Takk [;)] Heldig du er, hehe.. Er så fint med barn som er enkle i matveien, eldste her er et mareritt [:(]

Mi har hata middagsglass men i dag moste jeg det enda mer og da spiste hun det. Har ikke prøvd så mye brødskive enda, bare smuler. Så spiser hun grøt [:)] Så mi spiser laaangt fra "alt" [8D]

Her går det meste. Grøten må piffes litt med fruktmos og da går den ned på høykant. Har kun prøvd middager for (5-)6mnder og de liker han. Noen spises med mer skepsis enn andre, men spiser stortsett når han får noe.

her er ikke middagsglass noe godt, faktisk ikke i det hele tatt....
Han tar som regel en skje, kanskje to, så er munnen en rimelig flat strek etterpå.... men det er ett glass, hipp nudler og skinke tror jeg det er, den er ganske grei, da kan jeg av og til få i han ett halvt ett, på en god dag.

Men grøt spiser han iallefall en full porsjon til måltidet. og frukt er det beste!!
brødskive er også godt, men ikke så mye... tror han blir litt lei av å spise det, for han bruker goooood tid på hver bit..... men man skal kose seg med maten! :)

Har du prøvd å lage middag selv?

Har aldri prøvd "ferdigmat" - altså mat på glas. Men guten min et absolutt alt eg har gitt han, stopper ikkje heller, så eg slit litt med å vite kva tid han har fått nok [8|]

I dag til dømes, sto eg klar i døra for å ta storesøster med på "trim" (sånn lekegruppe) når pappaen kom heim. Sa at veslebror hadde fått middag, men det klarte av ein eller anna grunn ikkje han få med seg, så han hadde gitt han ein stor porsjon middag til. Det endte med at lillebror skreik i ein time til han sovna av utmattelse [:o] [:(]

Prøver på middag hver dag, men blir bare grimaser å lukket mun både med glass å hjemmelaget. Men vi skal ikke gi oss[:)]
Grøt går ned på høykant[:)]

Om du lager maten sjølv, kan du jo prøve å koke litt eple og mosa saman med middagen, då får den litt søtlig eplesmak. Veldig godt saman med kylling eller kalkun til dømes :)

Trillian spiser ingenting som er most eller kommer på en skje. Ellers går det meste ned. Pastasløyfer med hvitløk og ingefær er en favoritt[8D]

Back
Topp