Middagsforslag!

Dollface

Forumet er livet
VIP
Vi skal ha middagsgjester i morgen og jeg aner ikke hva jeg skal servere! [8|]
Vi blir 4 voksne, en 8åring, en 2åring og en 2,5 åring..  Tobias spiser det meste, men jeg aner ikke med de to andre..

Noen som har et godt forslag?

hjemmelaga mousaka med salat og hvitløksbrød til[8D]

ORIGINAL: Hønepønemamma

da liker jeg lasagne bedre [:D]

sære du[8D][;)]

ORIGINAL: Melody

Grill kyllingfilet i ovnen (med krydder, hvitløk og revet parmesanost......mmmm.......), pasta til ungene og salat/foccacia til de voksne [:)]

mmmmmmmm... noen god saus å anbefale og?

Taco!
Du kan vanlige skjell, faijitas og pitabrød med masse godt tilbehør [:)]

Hehe det var det jeg visste så kom deg i forkjøpet

Reker med tilbehør
Racklett med tilbehør
Taco
Lasagne

Pesto marinert kyllingfillet innbakt i butterdeig med soltørkede tomater, servert med båtpotet, og en god salat til, eller varme grønsaker, og soppstuing til. Vanlig ovns stekt kyllingfillet til barna.[:)]

ORIGINAL: ActionPaction

ORIGINAL: Hønepønemamma

sprøtt! det var akkuratt det jeg skulle foreslå!!

samme her[:D]

noe av det beste jeg veit[:)]

ORIGINAL: Dollface™

Grill kyllingfilet i ovnen (med krydder, hvitløk og revet parmesanost......mmmm.......), pasta til ungene og salat/foccacia til de voksne [:)]

Hmmm...... bruker ikke saus, så der sliter jeg, gitt! Finnes det ikke sånne kyllingsauser? Evt Rosepeppersaus? Men dersom du krydrer kyllingen og "gnir" inn finhakket hvitløk og parmesan, blir det masse smak og kyllingen blir skikkelig saftig i ovnen, så hvis ikke saus er et must ville jeg ha sløyfet den.

saus er et must [8D][8D]

men sånn ellers så hørtes det her innmari godt ut, så da blir det nok det.. meneh åssen lager man foccacia da? [&:]

Hmmm...... bruker ikke saus, så der sliter jeg, gitt! Finnes det ikke sånne kyllingsauser? Evt Rosepeppersaus? Men dersom du krydrer kyllingen og "gnir" inn finhakket hvitløk og parmesan, blir det masse smak og kyllingen blir skikkelig saftig i ovnen, så hvis ikke saus er et must ville jeg ha sløyfet den.

saus er et must [8D][8D]

men sånn ellers så hørtes det her innmari godt ut, så da blir det nok det.. meneh åssen lager man foccacia da? [&:]

Lag soppstuing til.[:)] Supert til kylling.[:)]

Foccacia italiensk brød

Ingredienser
50 g gjær
1 ts salt
6 dl vann
3 ss olivenolje
1 kg fint mel
grovt salt
friske urter
olivenolje

Fremgangsmåte
Smuldre gjær i en bolle og rør det ut i litt lunkent vann.
Tilsett salt, resten av vannet og olivenolje. Tilsett og det meste av melet og arbeid deigen godt.
Dekk med plast og sett til heving i ca 20-30 minutter
Del deigen i små biter, som formes til små brød som trykkes flate på bakepapir.
Dekk til og sett til heving igjen
Pensle de hevede brødene med olje og strø på urter, grovt salt, rosmarin osv
Stekes midt i ovnen ved 250 grader i ca 10 minutter.
Avkjøl på rist.
Egner seg til frysing

Kjøttkaker.. F. eks kjøpe de ferdig pakkene fra gilde de er kjempe gode. ha litt løk oppi brune sausen visst dere liker det. Poteter å gulrøtter,blomkål,brokkoli vedsiden av:) Kjempe godt!!

Back
Topp