Middagsforslag

Monolit

Betatt av forumet
Vanligvis lager vi ukessmenyer over det vi skal spise til middag, men jeg har merket at det har blitt mye av det samme i det siste. Jeg ønsker derfor inspirasjon.

Middagstips?

Svenske kjøttboller med potetmos og saus

Kyllingfileter med ris og saus/salat

Lapskaus med kjøttpølsebiter i

Pastagrateng med skinke og brokkoli

Minestronesuppe

Minipizzaer

Eller smakprøving av julemiddag?

Pastagrateng med skinke og brokkoli

Minestronesuppe

Minipizzaer

Hvordan lager du disse?
er minipizza på pitabrød?

Fransk fiskegrateng i frysedisken inneholder masse fisk, ikke makaroni. Godt med potet, brokkoli og hollandaise. Lett å lage :) Pannekaker med bacon og sukker eller blåbær. Mmm.. Pasta carbonara, stek bacon terninger og sjampinjong, ha i matfløte, kok litt, ha i hvitløk og krydder, kok litt til. Dra av plata og tilsett en eggeplomme og evt litt parmesan (finnes en type pastaurisert). Enkel versjon: pose tomatsuppe med makaroni og kjøttboller eller pølsebiter og evt egg. Indisk tikka masala med kylling og ris. Bruker wok grønnsaker med kyllingen i sausen jeg.

Grillede eller pannestekte laksefileter med hvitløk, salt og pepper, fersk tagliatelle (kjøledisken), en dæsj rømme og pesto på kanten, og crema di balsamico til en pen og velsmakende finish.. Gjerne grønn salat og cherrytomater on the side :) Er man ekstra inspirert kan man frese noen scampi i hvitløk og smør, i tillegg til laksen. Foccaccia passer også bra til, selvom det egentlig er tilstrekkelig med karbohydrater i pastaen :) Nå ble jeg sulten, tror jeg vet hva jeg skal ha til middag i dag...!

Igår hadde vi julepølse med sursøt-hvit saus og gulrøtter og poteter, det er sååå godt! 

Wok, kylling og ris (lag ekstra ris som kan brukes til middag neste dag)..gjerne med sursøt saus eller sursøt chili saus til.
Stekt ris med skinke, erter, gulrot eller annet godt.
Ovnsstekte poteter m/hvitløk, koteletter, saus og kokte grønnsaker
Mexicanske pannekaker (laget med polenta), server med guacomole og tomat (evt. også bacon eller annet kjøtt)
Hjemmelaget pizza :-D
Risgrøt (lag gjerne ekstra. Det er godt med kald risgrøt med jordbærsyltetøy på..eller lag riskrem av restene)
Hjemmelaget kjøttsuppe, poteter og løksaus..nam nam

I dag sto tacokjøttboler på menyen men Eirik og jeg er alene så da blir det nok noe litt enklere som kylling og pasta med fløte. :-) 

3xS skrev:
Igår hadde vi julepølse med sursøt-hvit saus og gulrøtter og poteter, det er sååå godt! 

sursøt hvitsaus??!
Hvordan lager du det?

Dunn skrev:
I dag sto tacokjøttboler på menyen men Eirik og jeg er alene så da blir det nok noe litt enklere som kylling og pasta med fløte. :-) 

hva har du til? ris?

Back
Topp