Middagsbesøk

Sparkedress

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Vi får overnattingsbesøk i helga og middagsbesøk mandag som fører til at vi må stille med totalt 4 middager som smaker godt og som passer for både voksne gjester og barn. Regner med de som overnatter forventer typisk helgekosemat. Ingen av dem vet om graviditeten.
Hvilke matretter ville dere foreslå som ikke trigger kvalme for mye? Taco går nok ikke, taklet så vidt amerikansk gryterett igår (men helst ikke).

Hva med lasagne? Har sett flere nevne det som noe som går tross kvalmen. Evt vegetarlasagne hvis det hjelper? Jeg kjenner det hjelper med vegetar for min del. Men må innrømme jeg ikke har spist middag på en uke:angelic:

Nachos, pizza med tynn bunn, noe thai/karri og ris?
Jo mindre kjøtt, jo bedre synes jeg akkurat nå

- Spaghetti
- lasagne
- hjemmelaget pizza så kan alle ta på det de vil
- grillet kyllingfilet eller laks med potetsalat og salat
- sushi (lage selv hjemme så blir det mye billigere), om du ikke orker å lage makiruller kan du lage nigiri eller at alle lager sin egen pokebowl (Salmalaks, ris, mango, avokado, agurk og ponzusaus eller soyasaus for eksempel).

Hva med lasagne? Har sett flere nevne det som noe som går tross kvalmen. Evt vegetarlasagne hvis det hjelper? Jeg kjenner det hjelper med vegetar for min del. Men må innrømme jeg ikke har spist middag på en uke:angelic:
Vegetarlasagne er det som funker aller best her!

Vi har laget en del cæsarsalat. Det synes jeg smaker godt, men ikke for mye, og lager man fra bunnen av kan det gå under kategorien «kosemat» - i alle fall her hjemme hos oss. Hjemmelaget fiskegryte (fløtebasert) har vært redningen flere helger på rad. Tror jeg har brukt en oppskrift fra Matprat. Pasta carbonara? Relativt mildt, men baconet kan jo være litt problematisk.

Linsepannekaker er kjempegodt og metter bra! Oppskrift på oda. Pleier å lage den uten rødbeter og spinat. Det er kjempegodt og barna liker også :happy:

Pitabrød? Så kan gjester plukke og lage selv.

Hva om du får noen andre til å steke proteinet for deg..? Kyllingpålegg med salat etc inni lukter ikke så ille..

Stekt kalkun med fløtegratinerte poteter og grønnsaker? Mild pizza med kylling?
Jeg laget mye taco da jeg gikk gravid sist, men laget mitt eget tacokrydder uten spisskummin, da det var det som trigget kvalmen min.

Pasta salat med grillet kylling i :) (kjøper bare hel ferdi stekt på butikken som du river opp og har i ^^ ) og fruktsalat til dessert :)

Back
Topp