middags skryyyk :P

Mamma2010og2014

Glad i forumet
i dag er jeg sååå fornøyd med meg selv :P
har fått for meg en periode hvor jeg prøver lagge litt nye forskjellige middager (var så lei de 7 forskjellige det gikk i heeele tiden)
har prøvd meg på kinamat (heelt hjemmelaga) - vellykket
ribbe- velykket
tacolasangje- helt ok
helt hjemmelaga lasangje - perfekt
spagethi med kjøttdeig/dolnomino med hvitløk & gullerøtter+brokkoli- driit godt
må å legge med noe jeg lager myye som venner å familie elsker at jeg lager :P
kylling file jeg kutter i terninger å steker med masse margarin, tandori krydder, salt og petter, men pasta, hvitløksbrød å kremet kyllingsaus det er såååå godt [:D]

men i dag prøvde jeg indisk gryte :D det var blanding av litt eget å pose, men ble suuuper godt :D
hadde strimletsvinekjøtt som jeg stekte i margarin å hadde salt å pepper.. bløandet posen i halparten vann å melk.. hadde oppe litt soyasaus, ketchup, salt å pepper :P
føler meg litt flink [8D]

neste jeg tenker prøve ut er farsafrikase :P

har dere prøvd dere på nye retter/middager i det siste?

Flinkis!!!
Her lager jeg aldri middag, det er sambo sin jobb [8D] Og jeg blir vill i nikkersen om han skal prøve noe nytt. For når jeg er sulten, da er jeg SULTEN. Og vil ikke ha noe som kaaanskje smaker dritt. Hahaha.
Jeg er så utakknemlig ass... [:D]
Kjøttkaker og andre kjente saker liker vi. Hehe.

Men må si jeg er imponert over deg, som tør/vil prøve noe nytt, og faktisk lykkes [:D]

jeg tenekr det at blir det ikke vekkykket har jeg alltid brød jeg kan spise :P
prøvde fiskekaker med poteter å saus får en uke siden.. både jeg å småen brakk oss så da ble det bare brød :P
tenker det er lettere å prøve seg frem nå en når han er eldre :P så blir han vant til at vi spiser det [:D]

elsker å lage mat og må jo lage middag hver dag.... liker best middag laga fra bunnen av da og merker også at ungene liker det bedre og spiser mer.... liker å prøve nye ting, og føler egentlig eg er ganske flink... pleier hvertfall alltid få mye skrøyt :)

Ja har prøvd en del nytt i det siste siden jeg er på ketolyse nå[:D] men det er stortsett brød/muffins og div sånt jeg prøver meg på da[:D]

har none oppskrifter på gode sauser tar jeg gjerne imot det :p det er det eneste jeg ikke lager fra bunnen av (utenom til kinamat)
:P

Lager alltid saus fra bunn utenom type peppersaus og bernaise saus.... Lager på smør og mel jevning :)7
kan eg spørre hvordan du lager kinamat/saus til kinamat?

ORIGINAL: *Bubu*

Lager alltid saus fra bunn utenom type peppersaus og bernaise saus.... Lager på smør og mel jevning :)7
kan eg spørre hvordan du lager kinamat/saus til kinamat?

ned jeg har er utrolig enkel :)
blender vann med potetmel til jeg får tykkelsen jeg vil ha på sausen (må være litt tunnere en hva du vil får blir litt tykkere når den koker) så har jeg sojasaus får å tilsette smaken jeg vil ha ;) suuperlett :p fikk det til på første forsøk [:D]
har ikke prøvd andre saus smaker enda.. men gregner med at du blander bare den saussmaken du vil ha med vann å potetmel
(har tenkt å høre med min tante om hvordan jeg lager saus til kinesisk pepperbiff (hun er kineser)..

når jeg lager det andre tar jeg det kjøttet jeg vil ha å tar bare LITT potetmel på for å holde kjøttet saftig når jeg steker det i olje tar kjøtte til siden å har i det jeg vil av grønnsaker wokker det litt i olje så blander jeg alt sammen å heller i det varme vanne jeg har blandet med potetmel.. så har jeg i sojasaus til jeg føler sausen er perfekt [;)]
suuuperlett

ORIGINAL: Rebecca85

Ja har prøvd en del nytt i det siste siden jeg er på ketolyse nå[:D] men det er stortsett brød/muffins og div sånt jeg prøver meg på da[:D]

hvordAN funker ketolysekuren??

ok...

Annbefaler deg å kjøpe noe som heter oyster saus som blir brukt mye i kinamat :)

Et lite tips er å marinere kjøttet i salt, pepper, litt sukker, oyster saus og litt potetmel.... LA dette stå litt før du koker eller steker det... Blir utrolig mye mørere og når du da sper med veske så har du sausen ferdig :)

Evnt lag jevning og spe i krafta som kommer etter at du har kokt/ stekt allt kjøttet og grønnsakene....

ååhh. flinkis! Ble rent sulten her nå ;)

Back
Topp