Middag

L24

Glad i forumet
Dere som gir ungene middagsglass hvordan gjør dere?

Ett glass holder jo i 2 dager i åpnet tilstand (vi driver med smaks porsjoner enda)
Gir dere barnet samme middag hver dag eller bytter dere på?

Jeg bytter på men han vil aldri ha det den første dagen men nåer han har spist den samme maten (smaken) i 3 dager går det ned på høykant..

Burde jeg holde meg til en smak en liten stund slik at han venner seg til smaken eller hva?
Hvordan gjør dere det?

Vi har ikke begynt med fast føde enda, men jeg mener det anbefales å holde seg til samme mat i en periode om gangen, både for tilvenning og for at man skal vite hva barnet evt. reagerer på.

Ja, vet det men er så redd han kun skal lære seg å spise en type mat....

vi gir litt middag. varier mellom smaker. han er så glad i å smake.[:)]
Og samme som deg er jeg redd for at han skal bli "hekta" kun på en smak. men Han har ikke hatt noe problemer med å ha forskjellig. Vi har jo forskjellig middag hver dag, og helse søster sa det ikke gjorde noen verdens ting[:D]

i dag fikk han tilogmed brød, og han spiste en halv skive![:D]

Dere som gir brød har barnet fått tenner da?

ORIGINAL: L24

Ja, vet det men er så redd han kun skal lære seg å spise en type mat....

Jo, men perioden med en type mat trenger vel ikke være så lang, en uke eller to om gangen kanskje?

du bør ikke la han smake på noe nytt hele tiden.la han bli vant til en smak før en fortsetter til nye.det har vi fått anbefalt.kan være greit med tanke på at noen barn reagerer på maten.

Har prøvd med middagsglass noen ganger, men Felix vil ikke ha det han. Han elsker alle typer grøt o.l, men sier nei takk når det kommer til middag. Så venter en stund og skal lage selv istedet. Nytter ikke å prøve flere ganger når han faktisk begynner å skrike til slutt fordi han syns det er så vondt[&:]

Har laget middagen selv. Kokt potet, gulrot, brokkoli, blomkål, mais, solsikke og litt leverpostei. Blanda alt i hurtigmikseren til en fin mos!

Back
Topp