Middag...

Ane81

Gift med forumet
...er jammen vanskelige greier innimellom.[&:] Etter jobb og barnehage så er det litt begrenset med tid til kokkelering, hvertfall i denne husstanden...[;)] Har bøker med oppskrifter for hele familien, men det er jo ikke akkurat sånt som passer inn i den berømmelige tidsklemma...[8|]

Så jeg lurer på;

Hva spiser dere til middag? (Vil jo gjerne ha både i pose og sekk da... Sunt, for hele familien og raskt[8D])
Blir glad for alle svar, trenger sårt inspirasjon[:)]

tja, fullkorns spaghetti oh kjøttdeig, kjøttkaker, poteter og gr.saker, fiskegrateng, poteter og gr.saker, fiskeboller i karrisaus

tjah.. denne uka står følgende på lista:
laksefilet med ris, saus og salat
fiskegrateng med poteter
nachos i form
hjemmelaget pizza
spaghetti med kjøttdeig, løk og sopp
kylling i pita
kyllingwok

det som tar lengst tid av disse er jo fiskegratengen som skal steke i 50 minutter, og pizzaen - men den skal vi ha på lørdag og da har vi jo et hav av tid..
spiser som regel middag i 17-17.30 tiden...

Takk for forslag!!![:D] Hva slags grønnsaker bruker dere egentlig? Har dere et hav av ferske råvarer i kjøleskapet, eller bruker dere frosne grønnsaker (evt. hva slags? ) Merker godt at fantasien er DÅRLIG mange ganger, og at vi lett kjøper det samme hver gang[&:][;)]

ORIGINAL: Ane81

Takk for forslag!!![:D] Hva slags grønnsaker bruker dere egentlig? Har dere et hav av ferske råvarer i kjøleskapet, eller bruker dere frosne grønnsaker (evt. hva slags? ) Merker godt at fantasien er DÅRLIG mange ganger, og at vi lett kjøper det samme hver gang[&:][;)]

spiser gjerne salat vi - spesielt til laks, lasagne, wok.. i spaghettien har vi sopp og løk og ikke no mer ved siden av.. så handler vi alt til middagene for hele uka hver mandag - og supplerer hvis vi trenger noe ekstra i løpet av uka.. blir gjerne ekstra grønnsaker da ja [:)]

Takk![:D] Og dytt[;)]

[;)]

Fullkornspasta med vegitarsaus er dritgodt og tar 20 min og lage.
hva legger du i å bruke lang tid da? sjelden vi bruker mer enn 30 min men vi har både sunne og varierende middager....

ORIGINAL: Nøtta

Fullkornspasta med vegitarsaus er dritgodt og tar 20 min og lage.
hva legger du i å bruke lang tid da? sjelden vi bruker mer enn 30 min men vi har både sunne og varierende middager....

Ja takk, 30 minutter er fint[:)] Men for å ikke måtte spise så alt for sent så bør det ikke ta noe særlig lenger tid. Poenget er jo å spise sammen med snuppa[;)] Hjelper ikke at ting lager seg selv f.eks, så lenge hun må spise kveldsmat og legge seg isteden...[8D]

[:)]

Et lite tips: på matprat.no har de masse raske og sunne oppskrifter[;)]
Har prøvd noen av dem og man finner masse godt der! (få ingredienser og maks halvtime å lage mye av det[;)])

ORIGINAL: akg

Et lite tips: på matprat.no har de masse raske og sunne oppskrifter[;)]
Har prøvd noen av dem og man finner masse godt der! (få ingredienser og maks halvtime å lage mye av det[;)])

Ah, der sa du noe! Takk[:)]

Back
Topp