Middag...

konkillis

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
nå har mitt kjære hode tatt kvelden i ukesplanleggingen, er generelt møkk lei av mat, da vi går i den samme trygge fella gang på gang.

Så damer, har dere noen knall gode tips? Mangler middag for i morgen og torsdag:yuck:

Laksepakker med potet (ha purre, tomat, osv inni pakken sammen med laksen).

Bakt potet med tilbehør.

Wok med scampi, eller kyllingfilet fylt med kremost :happy: Er i hvert fall det vi skal ha. Wok bruker man det man vil ha av grønnsaker og marinade/saus, pluss nudler. Kyllingen snitter man og fyller med krydderkremost, og som tilbehør blir det karamelliserte epler (stekte epler evt med en skvett sukker), ris og grønnsaker (f.eks dampet brokkoli og gulrot), og fløtesaus med sennep. Kyllingen er fin helgemiddag siden den er midt på treet sunn.

PS. Kyllingen er opprinnelig med bacon surret rundt filetene i tillegg. Vi pleier å kutte det for å gjøre den litt sunnere.

Om jeg lager middagsplan syns jeg det er nyttig å sette opp spesifikke dager til ulike kategorier. Minst to dager med fisk, en med suppe eller vegetarrett, en med kylling og et par kosedager :)

Generelt glad i å lage gratenger, for det er så lettvint. Brokkoli grateng med kylling eller laks f.eks?

Ovnsbakte grønnsaker er også godt syns jeg, for jeg er ikke så fan av kokte grønnsaker, så da gir det meg litt ulike næringsstoffer :)

Men nå i graviditeten går det mye i boller og bakverk uansett...så da har det blitt fylte horn :)

Vi bruker denne om igjen, men tror det går fint fordi det kun er pizza og biff som er gjentagende :p
Også kan vi selvfølgelig fravike fra planen :)
Dette var supersmart, vi har ukemenyer men aldri tenkt på å lage flere faste som man bytter mellom! Skal innføres :)

Dette var supersmart, vi har ukemenyer men aldri tenkt på å lage flere faste som man bytter mellom! Skal innføres :)
Det var så mye enklere fordi jeg pendler og vi storhandler i Sverige. Da vet vi akkurat hva vi må ha med (+litt ekstra).
Satte oss ned og skrev opp alle rettene vi liker, passet på at det er en fiskemiddag i uka, også måtte bare resten settes etter vaktene mine :)

Back
Topp