Middag

Januarbaby2017

Glad i forumet
Hva spiser babyen til middag? Lager du selv eller gir du glass?
 
I disse dager hvor det er om å gjøre å være "flink" så er det skummelt å innrømme, men jeg gir glass. Foreløpig. Har laget litt selv, og han får mye smaksprøver på vanlig mat, men med glassene vet jeg at han får det han trenger og det er så strenge regler når det gjelder barnemat så det tenker jeg er innafor jeg[emoji1360] Men nå har jo også min levd på MME siden han var 2,5 måned også da. I disse ammetider er jo også det nærmest som å banne i kirka[emoji23][emoji23][emoji23]
 
Går mye i glass her også foreløpig, ser ikke noe "skam" i det når det er så strenge regler for det[emoji5] (man er faktisk tryggere på opphavet til ingrediensene i glass enn det man finner i grønnsakshylla selv av samme grunn[emoji1360]) Det hender tutta vår får smake på grønnsaker osv av vår middag hvis vi har noe som passer, og det blir nok til at vi lager mer selv til henne fremover rett og slett pga økonomi[emoji1360] (Glassene blir dyre i lengden...)
 
Gir middagsglass og kjøpegrøt [emoji4] Grøten kommer jeg aldri til å lage selv, men jeg har planer om å lage middagene selv (må bare få satt i gang!). Men det er ikke for å være "flink", det er enkelt og greit fordi jeg synes det blir dyrt med disse glassene [emoji6]
 
i starten gikk det å prøve fra glass men ble en del kastet så mye penger forsvinner , i tillegg hun er ikke så glad i de middagene . Nå har laga litt mat og de falt bedre i smak .
Men blir variasjon her .
 
Begge deler
 
Stort sett nekter hun middagsglass. Kanskje jeg får inn 3 små skjeer. Hun plukker somregel det hun vil ha fra talerkenen min. Himla gris, men men hun får i hverfall ikke noya av klumper.
 
Ho spiser det samme som oss om vi har noe baby vennlig, hvis ikke får ho noe eg har lagd og hatt i frysen [emoji2]
 
Har laget kyllinggryte,laksegryte og torskegryte. Hun elsker de to første, den siste ikke så mye:) gir fra kjøpeglass nå når jeg er på ferie:)
 
Vi fikk et middagsglass av broren min som de fremdeles hadde liggende. Endte med å kaste innholdet da mannen insisterte på at jeg måtte smake selv først :oops:... Sikker på at det er helt trygt og greit for ungene, bare meg som feiget ut på grunn av konsistensen.

Som regel får mini et babyvennlig utvalg av vår mat. Grønnsaker og rent kjøtt. I dag grillet vi i parken så da ble det banan-havre-yoghurt fra Ellas til middag ;).
 
Back
Topp