Middag

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hva spiser dere til middag? Er ingen ting som frister lengre, og alt smaker og lukter rart.

I dag hadde vi fiskegrateng, men måtte gi meg før første gaffelen. Viste det egentlig pga lukten, men tenkte jeg skulle prøve. Prøvde å overdøve lukten med klementin, men det fungerte ikke :(
I går var vi hos mannen sin bror på middag, og da klarte jeg heldigvis å spise litt. (Kotelett, grønnsaker og potet)

Jeg digger grønnsakssuppe❤️
Like godt nå som før, suppe med potet, kålrot, gulerot, pølse (kjøtt bestemmer man selv) og purreløk.
Med grønnsaksbuljong.
Lett å nydelig:D

Følger også denne for tips :)
Mye heg har veldig lyst på, mannen lager og når det er ferdig brekker jeg bare av tanken på at jeg må spise.

Like godt nå som før, suppe med potet, kålrot, gulerot, pølse (kjøtt bestemmer man selv) og purreløk.
Med grønnsaksbuljong.

Hadde lyst på grønnsakssuppe hele sist uke, men da mannen sa vi kunne ha det, fristet det ikke lengreo_O

Lapskaus,bacalao og stekte grønnsaker er blitt favoritt :D

Med grønnsaksbuljong.

Det hadde jeg sååå lyst på forje uke. Lagde stor ladning slik vi kunne ha det flere dager, evt fryse ned :p Da middagen kom i skålen kunne jeg ikke få ned noe og har helt avsmak nå :( Jeg som hadde gledet meg sånn! Jeg kunne ikke varme opp for mann og barn engang..

Det hadde jeg sååå lyst på forje uke. Lagde stor ladning slik vi kunne ha det flere dager, evt fryse ned :p Da middagen kom i skålen kunne jeg ikke få ned noe og har helt avsmak nå :( Jeg som hadde gledet meg sånn! Jeg kunne ikke varme opp for mann og barn engang..
Så utrolig kjedelig, tror jeg hadde blitt skikkelig lei meg om jeg ikke hadde tålt det nå for det er en skikkelig favoritt:happy:

Her går det i supper med loff til. Da får jeg i meg en liten skål med suppe og en loffskive eller to.

Tomatsuppe, grønnsakssuppe/betasuppe og blomkålsuppe.

Idag ble det blomkål og holidaydip med klementiner til dessert ;) Skikkelig dårlig og null matlyst! Ungene fikk fiskepinner

Jeg sliter også med middag. Noen ganger tar jeg på tallerkenen så lille skal se at jeg spiser, også roter jeg i maten til vi er "ferdig". Frukt går som regel mye bedre :)

Lasagne gikk, var veldig godt. Salat til gikk ikke så godt ned. Alt som ikke er tørt går ned for tida. Kylling er litt tørt for tida, og sliter litt. Merker at det meste med saus går.
Jeg sliter veldig med maten. Mye smaker rart, og endrer smak midt i måltidet. Sliter veldig med smakene.

Suppe....pizza....sykemat. Men dårlig apetitt. Ingenting er godt når man er kvalm.

Lasagne gikk, var veldig godt. Salat til gikk ikke så godt ned. Alt som ikke er tørt går ned for tida. Kylling er litt tørt for tida, og sliter litt. Merker at det meste med saus går.
Jeg sliter veldig med maten. Mye smaker rart, og endrer smak midt i måltidet. Sliter veldig med smakene.
Ugh, motsatt her. Brekker meg av tanken på saus og fett.

Ugh, motsatt her. Brekker meg av tanken på saus og fett.
Trenger ikke være så fett, bare det ikke er så tørt altså. Type mat jeg tenkte som er litt sausete er gryterett, supper og slikt. Lager faktisk sjelden saus. Men viltgryte gikk ned, taco da den har salsa (som er som en saus og faktisk mager), lapskaus (som ei venninne laga), wok med en woksaus..

Jeg kan foreløpig spise alt, i grunnen den eneste tiden jeg ikke er kvalm. Under måltidet. Idag ble det calzone med spinat, feta og tomatsaus(sterk type).

Back
Topp