Middag?!

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Er så ufattelig lei mat nå.. ingenting som frister å bare lukta i kjølekapet er.. ja.. til å bli kvalm av!

- Kan dere skrive hva dere spiser/lager til middag evt har lyst på?:)
legg gjerne med oppskrift (link) og bilde :')

Menyen for denne uka er nesten klar:D
¤ Hjemmelaget blomkålsuppe med bacon og hvitløksbaguetter
¤ Crispy chicken og grønnsaker i lefse
¤ Lapskaus
¤ Stekt laks med ovnsbakte grønnsaker. Søtpotet er et must;)

- Hjemmelaget soppsuppe med foccaciabrød
- Ovnsbakt laksefilet i creme fresh, hvor det hele blandes sammen med en del soyasaus og litt sitron, salt og pepper.
Kutt og surr purreløk å legg det over laksen som er godt dekt med sausen. stekes i ovnen ca 45 min. Godt med bare kokt potet til eller valgfritt tilbehør

Hmm.. lørdag var det hj.laget lasagne.. fredag taco.. lyst på grillet kylling i denne uka tror jeg.. og kanskje no ovnspakt fisk.. og hj.laget fiskegrateng.. kyllingsalat med pesto.. kyllingfilet med chilisaus, ris og salat..

Matlei ja.. må innrømme at jeg ikke har så mye og bidra med :p Spiser mye yoghurt,frukt og brødskiver..
Ble kylling på lørdag, hjemmelaget lapskaus i går og i dag skal vi ha karbonader, potetbåter og brokkoli..
Blir mest middag for datteren min sin skyld :p

Vi er veldig glad i wok, enten kyllingwok eller med laks

Ellers så spiser vi taco, stekt kylling i ovnen med litt sterk ris og grønnsaker ved siden av, ovnsbakt laks med ris og stekte grønnsaker til, forskjellige supper med hvitløksbrød til, laks i ostesaus og grønnsaker (form i ovnen), hjemmelagde kyllingburgere, fiskeboller i hvit saus og ja ble plutselig tom for ideer

tusen takk for tips dere :)
er kjedelig å lage mat til bare meg og blir det ikke laget middag blir det desverre spist lite.. :/
men nå har jeg værtfall litt mer oppskrifter/tips å gå etter :)

Her blir det svin indrefilet som jeg krydrer godt og steker i pannen for så å legge i ovnen til den er ferdig stekt (fant en liten en som holder perfekt til 1 person og kun kostet 30 kroner). Så skal jeg ha fløtegratinerte poteter, gulrøtter og sukker erter til. Lager nok til i morgen så slepper jeg å tenke på middag da også.
Jeg synes det er utrolig vanskelig å komme på ting for tiden, er lite som frister. Tror det blir fiskekaker med stekt løk, kokte poteter, raspet gulrøtter med sitron og remulade på onsdag. Så får vi ta resten av uken etterhvert.

Vi hadde karbonader (i mangel på kjøttkaker) i brun saus. Verdens KJEDELIGSTE middag. :P Jeg trenger også inspirasjon!

Fiskegrateng... :p dilla på kystens.... mmmmm....

Back
Topp