Middag

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hvem lager middag hos dere?
Og hva skal dere ha i dag?
 
Her er d som regel j, eller så lager vi sammen. Aner virkelig ikke hva vi skal ha i dag så kanskje j kan snappe opp noen tips her...;) i går hadde vi bare sveler sia mannen bare var innom 30 min...:)
 
Meg. Vi skal ha Red Rub Chicken i dag tror jeg er planen, Adams matkasse.
Jeg pleier å lage eller begynne på middag til han kommer hjem fra jobb, men det er sjelden overensstemmelse med når han har sagt han skal komme hjem og når han faktisk kommer hjem, så det er sjelden middag ferdig på bordet når han kommer :p
 
Her bytter vi på å lage og rydde.. Veldig deilig:) Igår hadde vi lakse pasta, idag vet jeg ikke..:)
 
Det er meg som lager maten. I dag er det bare meg og ungene hjemme til middag, så vet ikke... Kanskje grove pannekaker, da blir gutta glade ihvertfall...
 
Det er i all hovedsak jeg som står for middagslaginga. Men smyger inn litt opplæring i ny og ned, så nå begynner det å komme seg ;) I går kokte jeg risengrynsgrøt, ikke noe vi pleier å ha så ofte. Men hadde mye melk som gikk ut på dato, så da er det greit å få brukt opp. I dag er tror jeg at det blir hjemmelaget fiskepinner av torsk :)
 
Her er det som oftest jeg som lager middagen, spesielt nå som jeg er hjemme. Men sambo lager også av og til, og han er kjempe flink:D

I dag skal vi til svigerbestemor og få hjemmelaget betasuppe:) gleder meg!
 
Meg. Vi skal ha Red Rub Chicken i dag tror jeg er planen, Adams matkasse.
Jeg pleier å lage eller begynne på middag til han kommer hjem fra jobb, men det er sjelden overensstemmelse med når han har sagt han skal komme hjem og når han faktisk kommer hjem, så det er sjelden middag ferdig på bordet når han kommer :p
Vi vurderer også matkasse:) Har flere venninner som har kasse fra godt levert og Adams , og jeg synes konseptet er helt fantastisk ! Et pluss at man får en veldig variert kost, pluss at det er økonomisk:)
Jeg har en tendens til å lage det samme kjedelige gang på gang, så tror dette kunne vært noe for oss:)

Er du fornøyd med menyene?
 
Relativt. Litt mye kyllinglår syns jeg (har fått det to ganger på tre kasser) og det er litt kjipt for to som ikke er glad i kylling med bein i... Og så er det vanskelig å planlegge med mat som lillesnupp kan dele med oss. Men veldig gode smaker på middagene, oppskrifter som er oversiktlige og lette å følge, veldig delikat satt opp og skikkelig luksusmat. Jeg tror det å planlegge ukesmeny og handle i en go er mye billigere enn matkasse, men det er det å ta seg tid til det.

Tips, ikke ta 3 dager i uken, det har vi gjort nå, og det blir uforholdsmessig dyrt i forhold til 5 dager i uken. Heller 5 dager i uken, annenhver uke.
 
Rester etter svinenakke og fløtepoteter fra igår og hamburgere ettersom vi har hamburgerbrød som må spises :p
 
Det er som regel jeg som lager middag, men han hjelper gjerne til dersom jeg ikke har klart å bli ferdig innen han kommer hjem fra jobb :)
I går var det kyllingwok, i dag pannekaker.
 
Jeg er "alenemor" i hverdagene så da er det mat av meg/til meg :)

I helgene er mannen hjemme og vi bare koser oss, ofte med øvrig familie også. Og da spiser vi stort sett middag borte og på restaurant.
 
Nå som jeg er hjemme er det som regel jeg som lager middagen.
i dag var jeg på besøk hos min bestemor, som lagde koteletter, poteter og rødkål, med sjokkopudding til dessert. Vanlig rett å få hos henne egentlig.
I går lagde jeg laks med tagliatelle og salat.
 
Back
Topp