Middag

karrissa

Flørter med forumet
Vi har prøvd oss på middag (mos av potet, gjerne blandet med gulrot eller annet) i ca en mnd nå. Men ingen suksess ennå, små brekker seg, skyver det ut igjen. Grøt spiser hun ca 2 ganger daglig. Noen tips for å få ned middagen. Husker ikke helt hvordan jeg gjore det sist :)
 
Lillemor brekker seg også hvis middagsmaten er for tykk. Jeg sper på med kokt vann og morsmelk slik at den blir til en passe bløt konsistens.
 
Ganske tynt, nesten velling og ingen klumper var trikset her i starten.

Pluss å ta skjeden til munnen og la henne få litt smak på leppene og tungen. Så gapte hun etterhvert
 
Ser ut som det hjalp og tynne ut mosen/purren litt ja :)
Noen tips til hva man kan ha i mer  enn grønnsaker - hva er fint å begynne med type kjøtt/fisk?
 
Her har vi en som bare vil smake på middagen, spiser litt, men iforhold til grøten så blir det ikke mange skjeer han vil ha...men satser på at det blir bedre etterhvert og kanskje litt fisk/kjøtt etterhvert kan hjelpe på smaken :)
 

frøkna her er kjempeglad i middag. ser ut som hun synes det er bedre enn grøt :) 

jeg tenkte og å starte med kjøtt eller fisk så vil gjerne høre erfaringer om hva som er best :)

 
Vi strever med grøten enda, vi. Og litt fruktmos. Synes det er så vanskelig å få henne til å spise noe særlig og nettene våre er ganske krevende, så jeg begynner å bli litt desperat...
Gleder meg til å gi litt middager, har både en søster og en venninne som har vært så god på hjemmelagde middager så jeg må få lært noen tips av dem. Skal komme tilbake til dere når jeg har jeg lært noe smart ;)
 
Vi får se ka jentene sier :) Har jo ei fra før, men det ble mye glass mat den gangen. Men nå er det helst hjemmelaget.
 
Lille mi er 6 mnd, og jeg har sikkert prøvd 5-6 typer forskjellige grøter med vann, mm, mme, tykk, tynn, mellom.. ingenting går ned!
Frukt elsker hun! så det går masse fruktpurrer, og nå siste dagene har jeg begynt å gi frukt m/yoghurt fra nestle, det ser ut til å gå ned.
ellers spiser hu så å si ikke noe, jeg tilbyr mat hele tiden, men det hjelper ikke... Føler jeg ikke får i hu nok "mat" bare mme (akkurat sluttet å amme)

Men får bare ta tiden til hjelp og tilby mat hele tiden, får jeg i en skje så kanskje jeg får inn to neste gang ;)
 
Back
Topp