middag idag!!

eilejoha

Gift med forumet
Gleder meg rått til middag idag.. Mmmmmmm.... Vi skal ha fiskegrateng, potet, smeltet smør. Himmelsk.. Og sånn raspet gulerot så det er helt saftig.. [8D][8D][8D][8D][8D][8D] Gosj, får helt vann i munnen her.. får gå å begynne å raspe nå jeg.. hihi...er jo sååå lenge å vente på den fiskegratengen..[8|]

Æsj, ja, fiskegrateng er sååå godt, men er så kjedelig å vente på :/ ihvertfall når den begynner å lukte ferdig, men ennå har 30 min igjen i ovnen[:'(]

I dag skal jeg bake hjemmelaga baguetter og ha til tomatsuppe med makaroni og salat <3

skal i rasping selv her snart...men her er det fiskekaker, poteter og makaroni...og raspa gulrot...mmmmm!!!

Er så flott med disse middagstrådene, henter tips og inspirasjon her [;)]

Åhh. det også hørtes jo godt ut da.. :)
Ja, jeg blir nok pinet godt nå fram til det er ferdig..

Hva for oppskrift bruker du på baguettene?? Har aldri laget baguetter før. Bare rundstykker osv. men de blir så "tunge".

ORIGINAL: TITTIN72

skal i rasping selv her snart...men her er det fiskekaker, poteter og makaroni...og raspa gulrot...mmmmm!!!

Er så flott med disse middagstrådene, henter tips og inspirasjon her [;)]
Absolutt.. hørtes digg ut tittin...:)

mmmmmm..... Det hørtes godt ut [:D]

Men her blir det røkte kjøttpølser med poteter og makaroni stuing [:)]

hørtes godt ut når du beskrev det sånn! jeg har helt totalt dilla på grillmat,får ikke nok av marinerte nakkekoteletter.. nam nam..

men vet ikke hva vi skal ha i dag, må ned i frysen å se

Det er godt det! [:D]

Her skal vi bare ha pastasalat. Hadde det i går, og ble masse igjen, så tar det i dag også. Vi har baguetter til. [:D]

Skal ha ferske lakseskiver med poteter, hollandaise og revne gullerøtter til.
Men æsj har virklig ikke lyst på det, vil ha spaghetti og kjøttsaus men tok opp fisken i går morges da jeg skulle hatt den men da manglet jeg hollandaise så skulle ha det i dag men æsj.

ORIGINAL: eilejoha

Hva for oppskrift bruker du på baguettene?? Har aldri laget baguetter før. Bare rundstykker osv. men de blir så "tunge".

I KNOW! Men disse er deilige <3

5 dl vann
1/2pk gjør (fersk er best, men funker helt fint med tørr også)
1ss olje
2ts salt
11-12 dl mel

Øs gjøren opp i lunkent vann (ca 37 grader)
Hell væsken i bakebollen og tilsett olje, salt og mesteparten av melet.
Bland alt godt(gjerne i kjøkkenmaskin) og tilsett mer mel etter behov, til deigen er smidig og blank.
Dekk den til og hev i 30min.

Ikke kna deigen, men del den i 4 like store deler. Kjevle hver del ut til en avlang ca 20x30cm stor leiv. Rull den sammen fra langsiden.
Legg baguettene, med god avstand fra hver, på et smurt eller bakepapirkledd ovnsbrett.
La dem heve utildekket i 25-45 minutter.

Sett ovnen til 250 grader.

Skjør noen skrå snitt i baguettene. Stek dem midt i ovnen i ca 10 min. Ta brettet ut av ovnen og pensle baguettene med kaldt vann.
Slå av ovnen, men la baguettene stå i ovnen i ytterligere 15-20 min :)

Håper det smaker <3

Man blir jo sulten av å lese her:)
Her blir det fiskeboller i hvit saus med karri, poteter og raspa gulerøtter.. 

rester[8|] oppskjærte grillpølser, makaroni som skal gratineres.. usikkert på saus enda[8|] har en åpna boks tomatpure i kjøleskapet som burde brukes.. blir d godt tro?

Gleder meg rått til middag idag.. Mmmmmmm.... Vi skal ha fiskegrateng, potet, smeltet smør. Himmelsk.. Og sånn raspet gulerot så det er helt saftig.. [8D][8D][8D][8D][8D][8D] Gosj, får helt vann i munnen her.. får gå å begynne å raspe nå jeg.. hihi...er jo sååå lenge å vente på den fiskegratengen..[8|]

Akkurat det samme som vi hadde i går og det var himmelsk! Spiste en hel fiskegratengform alene jeg... [:-] I dag er det sambo som har fått bestemme. Så da blir det pølser og potetmos.. (selvfølgelig [:D])

ORIGINAL: Niina89

Åååh, fiskegrateeeng :D
lager du den selv eilejoha?
Sverger til findus sin Kysten væær gang hær.
Den er supergod :D
Den franske er også god syns jeg, men sambo liker ikke alt "gugge" på toppen :/

Hær blir det biff idag. Med fløtegratinerte poteter, sopp&løk og salat idag.
Ikke helt tirsdagsmiddag men jeg har vært så dårlig i hele påsken at han må få påskekosen sin litt på etterskudd her :D:D
Nei, det gjør jeg ikke desverre.. Har gjort det en gang da.. Men altfor lenge siden.. Så her er det nok kjøpt atter en gang. husker ikke hvilken vi hadde idag, men den var GOOOOD iallefall...
Nam...

Hørtes digg ut deres middag idag og...

ORIGINAL: mommy_to_be

I KNOW! Men disse er deilige <3

5 dl vann
1/2pk gjør (fersk er best, men funker helt fint med tørr også)
1ss olje
2ts salt
11-12 dl mel

Øs gjøren opp i lunkent vann (ca 37 grader)
Hell væsken i bakebollen og tilsett olje, salt og mesteparten av melet.
Bland alt godt(gjerne i kjøkkenmaskin) og tilsett mer mel etter behov, til deigen er smidig og blank.
Dekk den til og hev i 30min.

Ikke kna deigen, men del den i 4 like store deler. Kjevle hver del ut til en avlang ca 20x30cm stor leiv. Rull den sammen fra langsiden.
Legg baguettene, med god avstand fra hver, på et smurt eller bakepapirkledd ovnsbrett.
La dem heve utildekket i 25-45 minutter.

Sett ovnen til 250 grader.

Skjør noen skrå snitt i baguettene. Stek dem midt i ovnen i ca 10 min. Ta brettet ut av ovnen og pensle baguettene med kaldt vann.
Slå av ovnen, men la baguettene stå i ovnen i ytterligere 15-20 min :)

Håper det smaker <3
tusen takk. skal jeg jaggu prøve imorgen altså..

Kan du ikke legge oppskriften inn på oppskriftstråden da?
Tenkte jeg også skulle prøve meg på de baguettene.

ORIGINAL: Elisaban

Kan du ikke legge oppskriften inn på oppskriftstråden da?
Tenkte jeg også skulle prøve meg på de baguettene.

jeg vet ikke hvor den er?

Den er visst ganske ny tror jeg, så det er ikke så rart. Du finner den under junijentenes viktigste tråder. Under nyttig informasjon.

Har nå akkurat laget baguettene.. De var knallgode. Anbefaler alle å prøve de... Nam..
Takk for oppskriften..

Har nå akkurat laget baguettene.. De var knallgode. Anbefaler alle å prøve de... Nam..
Takk for oppskriften..

Så bra [:D][:D][:D] kan gjerne pensle med egg også, jeg bakte de jo her om dagen, og så at de blir jo litt rare i fargen når man kun pensler de med vann[8D]

Back
Topp