Middag idag da jenter??

Pijah

Forumet er livet
Hva skal man ha til middag idag?

Heldige meg skal på statistikkforelesning klokka fem, mannen kommer hjem fra jobb kvart over fire, så jeg må ha maten klar til da, så vi får spist lynkjapt, og løpt ut døra igjen..

Noen forslag???

Jah, hadde jeg hatt mulighet så! Det blir litt travelt altså..

muligens knekkebrød... typen ska jobbe overtid, så d bir no ikkje middag m d første!

æ vil åsså grille!!!

Blir pastaputer (tortellini) og salat bare.. Enkelt og greit..

kylling i ovnen, ris og saus, og masse deilige grønnsaker

Hær blir d pannekaker og tomatsuppe med egg i. Men blir litt sein middag da mannen jobbe overtid.[:D]

Vi skal ha stekt laks, poteter og agurksalat

Fiskekaker m/tilbehør! nam! [:D]

sommerkotletter og potetsalta. det er det beste jeg vet[:D]

Regner med å spise nakkekotelett med potetstappe eller ris, gjerne champignon dersom jeg har en boks til i skapet, mens mannen nok heller mot kjøttdeig, pasta og tomatsaus.
Ja, vi er to glade "ungkarer" fremdeles, spiser hver vår middag omtrent 5 dager i uka...
Kresne og sære, som det også kalles![:D]
Sånn går det når han elsker tomat- eller fete ostesauser til pasta, mens jeg ikke liker tunge sauser og stort sett holder meg til kylling m/ris og litt tilbehør, eller svinekjøtt - som han ikke liker! [8D]

ORIGINAL: Minerva

Regner med å spise nakkekotelett med potetstappe eller ris, gjerne champignon dersom jeg har en boks til i skapet, mens mannen nok heller mot kjøttdeig, pasta og tomatsaus.
Ja, vi er to glade "ungkarer" fremdeles, spiser hver vår middag omtrent 5 dager i uka...
Kresne og sære, som det også kalles![:D]
Sånn går det når han elsker tomat- eller fete ostesauser til pasta, mens jeg ikke liker tunge sauser og stort sett holder meg til kylling m/ris og litt tilbehør, eller svinekjøtt - som han ikke liker! [8D]

Høres nesten ut som svigers det der, hun står og lager to middager hver dag, fordi de ikke kan spise det samme. Han NEKTER å spise kylling, ikke fordi han ikke liker det, men han vil ikke. Og hun nekter å spise svinekjøtt, fordi hun har en eller annen rar forestilling om at hun blir syk av det. (og det blir hun ikke, for vi har fora henne med svineribbe til jul og greier uten at det var noen merkbar sykdom da)

Jeg nekter å stå å lage to middager, så her får mannen pent spise det som blir servert jah! Hehe..

det må min også, liker han ikke maten min får han være uten.
men han soiser stort sett det som er etende han da[:D]

Ha, dere tror ikke jeg lager maten HANS?!?
Neida, han lager sin egen mat. Dersom vi lager fellesmat er det stort sett han som lager maten - jeg kapper kylling, vasker opp og sånt, sånn at det ikke blir HELT urettferdig.
Men ellers pleier jeg å tilby ham "min" mat, og noen ganger kompromisser vi med at vi lager ris og kylling med en eller annen saus til - så tar han masse saus, og jeg tar litt eller ikkeno'. [;)]
Vi har PLANER om mer fornuftige matvaner, med fellesmål og "typisk norsk" mat - har for eksempel ikke kokt en potet siden jeg flyttet hjemmefra for 12 år siden...
Får se om det blir noen kjøttboller eller no' fisk frem til august - mannen spiser ikke fisk, jeg har strukket meg til å spise laks, ørret, og til nød makrell i voksen alder.
Faren min er jo verdens ivrigste hobbyfisker, så ikke rart jeg ikke likte fisk... [8D]

Back
Topp