Middag i dag da?

semine

Betatt av forumet
Hva har dere såist (eller skal spise) til middag i dag?? [:)]
Her er matlysta på topp. Må spise for å holde kvalmen unna, så det går ned en del mat i løpet av dagen [X(][:-]

Men i dag hadde vi hjemmelaget pizza, med kjøttdeig og marinerte biffstrimler. Og mozzarella [:)] mmMMMmmm, snadder!

Jeg er litt av den typen som aldri lager noe mat etter noe oppskrift....Og den maten jeg lager har skjeldent noe navn...hehe...

Men idag hadde jeg noe med ris...Sånn lager jeg det:
Koker ris...

Koker løk og brokkoli
Steker en pose med wok orginal grønnsaker

skjærer 3 kyllinfiler i terninger...steker det...

Så blander jeg alt dette sammen i riskjelen...Salter litt...og spruter oppi bitte litt soya olje...
Lar det purte 1 minutt på plata mens jeg rører....FERDIG.....NAM NAM...hihi...[:D]

mmmMMm, Hope4 - det høres faktisk skikkelig godt ut [:)] *sikle*

Her ble det noe så enkelt som poteter og kjøttkaker i brunsaus på boks.. ! Og Stekte poteter og pølse til kvelds [:D] Orker ikke stort, men må få i meg litt for å ikke bli overveldende kvalm !

ORIGINAL: semine

Ja det er skikkelig godt...Litt kina mat fakter....og så blir det myyye mat så kan jo spise middag utover hele kvelden...hehe...[:D] Og så er det jo veldig sunt da [:)] Elsker brokkoli og løk....

Glemte at jeg hadde babymais oppi og...
Kan egentlig ha alt en liker i slik mat...Kun fantasien som setter grenser [:)]

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

Ja det er skikkelig godt...Litt kina mat fakter....og så blir det myyye mat så kan jo spise middag utover hele kvelden...hehe...[:D] Og så er det jo veldig sunt da [:)] Elsker brokkoli og løk....

skal notere meg oppskriften [:)] elsker også brokkoli, men løk kun i små mengder.. blir så oppblåst av løk, og får smerter i magen [&:] Men kan jo bytte dte med noe annet godt. Gulrøtter f.eks [:)]

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

skal notere meg oppskriften [:)] elsker også brokkoli, men løk kun i små mengder.. blir så oppblåst av løk, og får smerter i magen [&:] Men kan jo bytte dte med noe annet godt. Gulrøtter f.eks [:)]

Ja men i den wok posen så er det litt gulerøtter...men kan jo bruke andre slags grønnsaker og da...Husk og bruk 5 min risen...så den blir luftig..prøvde med jasmin ris...Ikke og anbefale på den retten der...Lag til 6 porsjoner med ris...[:)]

Back
Topp