middag i dag da jenter?

Melines

Gift med forumet
Tror jeg skal prøve meg på gratinert tacosalat. Skal ta en tortilla og putte ned i en ildfast skål, fylle den med tacokrydret karbonadedeig og masse grønnsaker. Helle over noe salsa og synnøve finden lettost (den eneste lettosten jeg synes smaker ost). Putte dette i ovnen til osten har smeltet, så har jeg en relativt sunn og god lørdagsmiddag[:)] 

ORIGINAL: Miss Fat

Akkurat spist risgrøt til lunch, så skal Jonas få det som middag.

Hjemmelaga, kokt i en time på grøtris....

Ikveld skal vi ha mexpoteter

Legger ved oppskrift for nysjerrige:

Mex-Poteter Ingredienser til 3-4 personer:
5-6 middels store poteter
450-500 gram kjøttdeig
Taco Spice Mix
Jalapeno i skiver
300 gram ost
Tilbehør:
Salsa/taco saus etter smak
Rømme
Sett ovnen på 220 grader.
Vask (eventuelt skrell) potetene, del de opp i små båter og legg lagvis i en ildfast form. Ha over litt smør, for å hindre uttørring. Sett det hele i ovnen i ca 30 minutt. Tiden i ovnen kan for øvrig avhenge både av størrelsen på potetbåtene og styrken på ovnen din. Potetene skal være mørne.
Mens potetene står i ovnen, stek kjøttdeigen. Ha over taco Spice Mix- og vann etter henvisning på pakke. Ta ut potetene fra ovnen, og fordel kjøttet godt over potetene. Legg også Jalapenos over kjøttdeigen avhengig av hvor sterk de ønsker retten.
Osten porsjoneres over- og retten gratineres i ovnen i ca 20 minutter til.
Serveres sammen med Taco Saus og Rømme.

mmmm d hørtes godt ud, d må eg prøve ein gang [:D] [:D]

ORIGINAL: Miss Fat

Akkurat spist risgrøt til lunch, så skal Jonas få det som middag.

Hjemmelaga, kokt i en time på grøtris....

Ikveld skal vi ha mexpoteter

Legger ved oppskrift for nysjerrige:

Mex-Poteter Ingredienser til 3-4 personer:
5-6 middels store poteter
450-500 gram kjøttdeig
Taco Spice Mix
Jalapeno i skiver
300 gram ost
Tilbehør:
Salsa/taco saus etter smak
Rømme
Sett ovnen på 220 grader.
Vask (eventuelt skrell) potetene, del de opp i små båter og legg lagvis i en ildfast form. Ha over litt smør, for å hindre uttørring. Sett det hele i ovnen i ca 30 minutt. Tiden i ovnen kan for øvrig avhenge både av størrelsen på potetbåtene og styrken på ovnen din. Potetene skal være mørne.
Mens potetene står i ovnen, stek kjøttdeigen. Ha over taco Spice Mix- og vann etter henvisning på pakke. Ta ut potetene fra ovnen, og fordel kjøttet godt over potetene. Legg også Jalapenos over kjøttdeigen avhengig av hvor sterk de ønsker retten.
Osten porsjoneres over- og retten gratineres i ovnen i ca 20 minutter til.
Serveres sammen med Taco Saus og Rømme.

hmmmmm... kanskje jeg skal prøve å lage dette? så litt snadder ut altså[:)]

ORIGINAL: Toadette_

idag skal jeg ut, så i dag blir det sikkert bare en frossen pizza til middag [8D]

ooooo lucky you! kos deg masse[:D]

Viltskav med sopp, sølvløk og paprika. Tror det blir saltkokte poteta til, evt potetmos[:D]

Vi har hatt grillet kylling,salat,ris,potetbåter oh bretagne kyllingsaus til. Fast lørdagsmat her.[:D]

Her blir jeg alene i kveld så jeg skal kose meg med taco[:)]

Vi skal ha indrefilet av svin, Hasselbackpoteter med soppstuing og peppersaus, brokkoli og løk.[:D] Nam, nam!!!!

Vi skal ha Wok med kylling og grønnsaker[8D]

Her blir det bakt potet!

Jeg skal visst "kose" meg med en sjokoladeshake, som også var frokosten min i dag. Til lunsj blir det jordbærshake.

åååååh nå ble jeg sulten[&o] har ikke mat i hus[:o] på mandag skal jeg lage alle rettene dere har skrevet her[:D]

Back
Topp