Middag, hvor mye koster..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hver uke lager jeg en ukesmeny og handler inn etter hva jeg trenger til å lage den + annet vi trenger i løpet av uken.

Vi er en familie på 2 voksene + 2 barn + 1 baby som for øyeblikket bare spiser melk.

Når jeg begynte å regne på det ser jeg at middagene vi lager koster kr 30,- til kr 200,- for en dag for hele familien.
Hvor mye bruker dere på middagen?

Alt fra 50 til 200 kr pr middag her også. Bruker rema 1000 appen en del, men ungene spiser omtrent like mye som voksne. Vi er 2 voksne og 3 barn. Bruker vel gjennomsnittlig 1200 kr i uka på middag, også kommer det det pålegg, brød, drikke og alt det andre i tillegg. Alt fra 1000 kr til 1900 kr i uka, kommer ann på hva vi mangler av basisvarer :)

Vi ligger på mellom 50 og 300kr på en middag. Vanligvis ligger en middag på rundt 100kr. Men vi lager for store porsjoner da :/ Men idag skal vi ha pizza feks, og da er det spesialmel, farris i bunnen, tomater til saus, mozzarellaost, kulling, chorizo, kjøttboller. Så det blir dyrrrrrt :O Taco pleier også være dyrt.

Alt for mye. Har ikke regnet på hver middag ennå, men skal gjøre det. Vi skal snart søke om huslån, og da blir vi nødt til å shave utgifter en del.

Vet ikke helt! Men annenhver uke er vi 2 voksne 4 barn 1 baby som er begynt med fast føde. Og da handler jeg for en uke og bruker da ca 1600-2000 og da er alt vi trenger med i den handlingen :)

Vi har aldri regnet direkte på middagen.

Men vi handler for ca 1000 kr uka, og da er det både middager, brød, pålegg, frukt, yoghurt, dopapir osv. Noen ganger handler vi for mer eller mindre. I dag feks handlet jeg for 757,- for neste uke. Men mangler for fredagen siden storebror skal i bursdag og vi ikke helt klarte å bestemme oss for hva samboer og frøkna skal spise :p

Gjennomsnitt 100kr
Det er alt det andre som gjør matbudsjetet høyt!!

Allt før mye. Eg vet me skulle ha prøvd å minka lite på ting

Back
Topp