Middag for tiden?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hva spiser dere til middag for tiden?
Jeg må prøve å gå opp i vekt, og har prøvd å sette opp noen middagsideer med eldste, som vi raskt og enkelt kan lage sammen.

Spagetti - hvordan kan man sprite opp dette?
Wook
Karbonadeform
Pai
Laks med tilbehør
Hjemmelaget pizza
Gryterett

Har dere noen gode, enkle oppskrifter?
Og hvordan sprite opp spagetti, er så lei bare tomatsaus..?

Ellers spiser vi mye hjemmelagde supper:) Jeg er så glad i det! Ovnsbakte grønnsaker med søtpotet går til alt av kjøtt og fisk;)

Ellers spiser vi mye hjemmelagde supper:) Jeg er så glad i det! Ovnsbakte grønnsaker med søtpotet går til alt av kjøtt og fisk;)
Hvordan lager man søtpoteten?
Kan den bakes med skall på? Må den kokes først?
Supper: bruker du da buljong, eller kjøttkraft? Og hva putter du oppi?

Hvordan lager man søtpoteten?
Kan den bakes med skall på? Må den kokes først?
Supper: bruker du da buljong, eller kjøttkraft? Og hva putter du oppi?
Jeg bruker mye http://trinesmatblogg.no/category/middag/middag-suppe/ ;) Mange gode supper. Spesielt den indiske kyllingsuppa!! Jeg skreller og kutter søtpoteten i biter og steker den i ovnen sammen med andre grønnsaker:) ca 30-40 min på 200° Den kan også kokes og moses til pure:) godt tilbehør det å! Alle suppene kan også lages i større posjoner og fryses. Kjekt å ha litt middager i fryseren;)

Spagetti Carbonara
Spagetti med pesto&creme fraiche
Spagetti med peppersaus

Lagde pai igår - med skinke, purre og brokkoli.. og så er det da fløte/egg og ost som danner basen :-) namnam!

Ellers går det i hjemmelaget fiskegrateng, hjemmelagde kjøttkaker og spagetti.. lager også pasta m f.eks bacon, løk, sjampinjong og pesto.. lasagne synes jeg og er godt - fra bunnen av selvfølgelig!

ostesmørbrød i ovnen og med "agurksaus" over når de ligger på tallerkenen .. KJEMPEGODT :') ikke noe slankekost for å si det sånn :)
Oppskrift:

1liten fløteboks
nesten en hel agurk i terninger
1hel majones pakke..

Last edited:
Stekt spaghetti er faktisk gans godt :) eller lag form med spaghetti i ovnen. Hvis du skal legge på deg, så bruk ekstra olje når du lager mat :) sleng oppi en skje i maten din :)

ostesmørbrød i ovnen og med "agurksaus" over når de ligger på tallerkenen .. KJEMPEGODT :') ikke noe slankekost for å si det sånn :)
Oppskrift:

1liten fløteboks
nesten en hel agurk i terninger
1hel majones pakke..
Jeg skal på fetekur, så det er ikke noe problem! Hørtes godt ut. Takk for oppskrift! :-)

Stekt spaghetti er faktisk gans godt :) eller lag form med spaghetti i ovnen. Hvis du skal legge på deg, så bruk ekstra olje når du lager mat :) sleng oppi en skje i maten din :)
Takk for tips! :-)
Har begynt å bruke matfløte og annet fett oppi når jeg lager middag nå. Håper det hjelper på vekten. :-)

Back
Topp