Metthetsfølelse

Mioloo

Flørter med forumet
Merker at nå når jeg har komt inn i 3 trimester, er 29+0 idag, så har appetitten endret seg endel, blir mye raskere mett, og oftere kvalm etter måltidene, usikker på om det er pga hormoner som er i sving eller bare at babyen er veldig stor nå og da presses det på andre ting i magen. Han ligger godt nedi bekkenet med hodet så alle spark er jo oppi brystkassen , som er kvalmende i seg selv.
Var så glad for å bli kvitt kvalmen i 2 trimester og få matlysten opp igjen, men nå føler jeg vi er tilbake på tiden i første trimester o_O Flere som har kjent på det samme?
 
Jeg har vært sånn gjennom hele graviditeten, men med litt mer appetitt i trimester 2. Mye av min favorittmat orker jeg bare en porsjon av ellers føles det som magen skal sprekke og kvalmen kommer. Nå som lille er større er det mindre plass til tarmer og magesekk så tenker det spiller en rolle. Hormoner kan også ha noe å si. Kjenner andre som har fått kjempematlyst i trimester 3, men det gjelder foreløpig ikke meg :hilarious: Er 28+6 i dag.

Et tips som har hjulpet meg er å heller ha mange små måltider. Jeg spiser normalt 2-3 store måltider til vanlig, men gjør jeg det nå får jeg ikke i meg nok. Mellommåltider er nødvendig.
 
Ja, var umettelig fra uke 20/21 til og med uke 25. Sulten hele tiden. Nå blir jeg raskt mett og kvalm på mye mindre mengder, men det er fortsatt bedre enn det var de første 20 ukene for de var helt grusomme.
 
Jeg er fortsatt skikkelig umettelig og det er kjipt. Spiser mindre karbo pga svangerskapsdiabetes.
Føler jeg spiser en del mat, men blir så fort sulten igjen :(
 
For meg er det store dagsvariasjoner. Har fortsatt dager jeg aldri blir mett, og andre dager hvor jeg blir mett av en munnfull. Synes det er ganske slitsomt.
 
Dere som sliter med dette, går dere fremdeles opp i vekt? Ser vekten min har begynt å stagnere etter dette begynte, å heller nesten gått ned en kilo. Jordmor virket ikke bekymret, satt det i sammenheng med kvalme og lite appetitt , men skal få målt magemålet en ekstra gang imorgen for å se
 
Dere som sliter med dette, går dere fremdeles opp i vekt? Ser vekten min har begynt å stagnere etter dette begynte, å heller nesten gått ned en kilo. Jordmor virket ikke bekymret, satt det i sammenheng med kvalme og lite appetitt , men skal få målt magemålet en ekstra gang imorgen for å se
Tendensen er at jeg fortsatt legger på meg men det er kanskje 1-2 i variasjon fra dag til dag. Veier meg en gang i uken av egen nysgjerrighet. Vektkurven min ser slik ut fra mai 2023, så det kan se ut som den ikke stiger like bratt nå men jeg er ikke sikker:
 

Vedlegg

  • IMG_1664.jpeg
    IMG_1664.jpeg
    198,5 KB · Visninger: 27
Dere som sliter med dette, går dere fremdeles opp i vekt? Ser vekten min har begynt å stagnere etter dette begynte, å heller nesten gått ned en kilo. Jordmor virket ikke bekymret, satt det i sammenheng med kvalme og lite appetitt , men skal få målt magemålet en ekstra gang imorgen for å se
I siste halvdel av trimester 2 ble jeg litt for glad i smågodt så jeg har gått opp nok mellom uke 20-29. Jeg ligger vel ca akkurat der jeg skal være med 5,3kg opp foreløpig :) nå prøver jeg å kutte ned på sjokoladen så vi får se hva som skjer. Men mange mindre måltider hjelper altså, kan varmt anbefale det.
 
Back
Topp