Metformin!

Jeg har gått på Metformin. Før jeg fikk dette ( ca 1 år før) fikk jeg Pergo og eggløsningssprøyter uten virkning hos priv. klinikk. Fikk Metformin på St. Olav og beskjed om at vekta måtte ned. La til dels om kosthold, tok Metformin siden juni 2007.

Vel...i februar satt jenta på plass...helt på egenhånd fire dager før timen til igangsetting av IVF. Er nå 18 uker. Tror vektnedgang hadde like mye med det å gjøre som Metforminen, stabiliserte syklus litt..men ikke helt. Gikk ned totalt 12 kilo. Har forresten PCOS. Bivirkninger: kvalme, luft i magen, diare, mageknip. Jeg måtte ta den med mat ellers var det garantert knip. Kunne ikke jukse meg unna det, ble jo også litt mer ordning på kosthold da[:D]

Har PCOS, går på Glucophage ( tåler ikke metformin - veeeeeeldig kvalm av de), og tok tabletter til jeg var 3 mnd. gravid. Har vel gått litt opp og ned i vekt, men jeg er slett ikke flink til å ta medisinene mine nå da [&:] Må innskjerpes! 

Takk for svar[:D]

Jeg har gått på de tidligere.. Pga Pcos.. Da jeg gikk på de gikk jeg ikke så mye ned i vekt, men syklusene mine ble veldig regelmessige.. Og 4 mnd etter jeg blei sammen med sambo, var jeg gravid.. [8D]
Jeg blei kjempedårlig av de, men etter en stund gav det seg.. Jeg syns det var veldig greit å gå på de..
For det er faktisk insulinresistensen som er ett av hovedproblemene.. Legen min sa iallefall det.. Ofte skal det mindre til før man går opp i vekt, og øker man i vekt minker sjansen for å bli gravid..
Håper du har god effekt av de, og at spiren snart sitter fast som bare det.. [:)]
(Var bare det som skulle til hos meg iallefall.. [:)])

Tusen takk for svar[:D]

Back
Topp