Metformin?

Navaje

Forelsket i forumet
Hva bruker dere det i mot? Er det noen som har syklus på rundt 40 dager som bruker det? Bivirkninger?
Vet at det egentlig er diabetesmedisin, men vil vite hvorfor andre har fått det:)

Tar den for å hjelpe til med vektnedgang. Er usikker på hvor mye det hjelper, men nå har jeg akkurat økt dosen litt. Har sykluser på 20-40 dager. Hadde litt bivirkninger i form av kvalme og diaré da jeg begynte på den, ingen nå. :)

Tar den for å hjelpe til med vektnedgang. Er usikker på hvor mye det hjelper, men nå har jeg akkurat økt dosen litt. Har sykluser på 20-40 dager. Hadde litt bivirkninger i form av kvalme og diaré da jeg begynte på den, ingen nå. :)
Takk! :) men vet du om det er sjanse for å bli pøaga med blodsukker i seinere tid når en er ferdig med metformin?

Går på Metformin pga PCOS, gått på siden februar. Hadde ustabile sykluser på 40-45 dager. Startet på det etter en spontanabort, gikk til gynekologen for å sjekke aborten, og fikk i samme slengen påvist PCOS. Ble litt uggen i magen de første 2 ukene, men bra etter det. Hadde en ny SA i juni, men etter det har syklusen mine gått ned til 28/29 dager :):)Etter at jeg startet på Metformin har jeg hatt veldig mye symptomer rundt eggløsning, ekstra mye murring og litt uggen. :confused::happy:

Tok det pga lett pco, med litt ustabile sykluser mellom 35-40 dager og fikk ofte sen EL på dag 20 + i tillegg til EL slim i over 1 uke (tror kroppen prøvde seg på EL lenge). Med metformin fikk jeg eggløsning på dag 16 og ble da gravid etter å ha tatt den i litt over 1 mnd og er nå gravid i uke 23. Hadde diaré en eller to dager, så gikk det over. Sluttet med metformin kort tid etter positiv test. Gikk ned ca 3 kg på metformin, hadde plutselig mindre apetitt.

Fikk det på grunn av pcos. Øker fertilitet. Sjansen for eggløsning. Virket ikke voldsomt på vekt på meg

Takk! :) men vet du om det er sjanse for å bli pøaga med blodsukker i seinere tid når en er ferdig med metformin?
Det vil jeg ikke tro.

Tidligere skulle man slutte å ta det om man ble gravid, men det har de visst gått bort fra i våres. Fastlegen min sa jeg skulle slutte da jeg ble gravid, mens gyn jeg gikk til da jeg hadde SA sa det ikke var nødvendig (men at det ikke hadde gjort noe fra eller til mtp SA).

Tusen takk for svar, alle sammen :D da tørr jeg å starte opp ved neste mens om ikke spira sitter denne gangen! :D

Jeg går på det pga PCOS. Det har gjort syklusene mine regelmessig og i mars ble vi gravide :Heartred mistet dessverre i senabort for snart en måned siden.
Sluttet på metformin under graviditeten men er begynt igjen nå. Går på 2 gram daglig :)

Jeg går på det pga PCOS. Det har gjort syklusene mine regelmessig og i mars ble vi gravide :Heartred mistet dessverre i senabort for snart en måned siden.
Sluttet på metformin under graviditeten men er begynt igjen nå. Går på 2 gram daglig :)
Stor klem <3

Det vil jeg ikke tro.

Tidligere skulle man slutte å ta det om man ble gravid, men det har de visst gått bort fra i våres. Fastlegen min sa jeg skulle slutte da jeg ble gravid, mens gyn jeg gikk til da jeg hadde SA sa det ikke var nødvendig (men at det ikke hadde gjort noe fra eller til mtp SA).

Min gyn sa det var riktig å slutte da jeg ble gravid, men nå har jeg ikke hatt problemer med mye SA.

Etter en måned på metformin ble jeg gravid :) metforminen er diabetesmedisin ja, men diabetes er en hormonsykdom, metforminen stimulerer alle hormonene i kroppen til å fungere bedre. Jeg ble fortalt at det ikke var noe "futt" i eggene mine, og at jeg kanskje måtte gå lenge på den før de begynte å produsere som de skulle, så sjokket var stort både for meg og legene :)

Tusen takk for svar alle sammen! :joyful:
Kutter dere sukker osv når dere går på det?
Jeg gjorde ikke det i utgangspunktet men når jeg var sukkerfri fra 1.januar til 15.mars i år så satt plutselig spiren (første dag siste mens 11.mars). Da hadde jeg vært helt sukkerfri og trent masse den perioden. Jeg tror det hadde stor innvirkning men det blir jo bare synsing :)

Jeg gikk på metformin for å stabilisere syklusene mine. Hadde en pause fra både metformin og prøving, og den måneden satt spira:hilarious:

Back
Topp