Metformin + kvalme

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hvordan håndterer dere kvalmen?

Hvordan håndterer dere kvalmen?
Jeg måtte øke 250mg per uke til jeg var oppe på riktig dose. Da gikk det bra! Ble jeg for ivrig ble jeg kjempe dårlig. Såklart sammen med mat og alkohol er bare å glemme:p
Hvor lenge har du gått på de?

Jeg måtte øke 250mg per uke til jeg var oppe på riktig dose. Da gikk det bra! Ble jeg for ivrig ble jeg kjempe dårlig. Såklart sammen med mat og alkohol er bare å glemme:p
Hvor lenge har du gått på de?

En måned. Opplevde diaré de to første dagene, men etter det har jeg ikke merket noe til bivirkninger.
Før i natt. Våknet opp med en grusom kvalme, måtte på do for å spy. Var helt grusomt.
Er kvalm enda, men er ikke overveldende.

En måned. Opplevde diaré de to første dagene, men etter det har jeg ikke merket noe til bivirkninger.
Før i natt. Våknet opp med en grusom kvalme, måtte på do for å spy. Var helt grusomt.
Er kvalm enda, men er ikke overveldende.
Det kan variere utifra hva du har spist/ikke spist. Som sagt har alkohol vært drepen for meg. Selv bare et glass. Eller hvis jeg har spist dårlig. Da tenker jeg på både veldig mye sukker eller alt for lite mat. Hvis du ikke har vært dårlig før nå, tror jeg nok det går over igjen. Kan ikke si annet enn god bedring:Heartred

Det kan variere utifra hva du har spist/ikke spist. Som sagt har alkohol vært drepen for meg. Selv bare et glass. Eller hvis jeg har spist dårlig. Da tenker jeg på både veldig mye sukker eller alt for lite mat. Hvis du ikke har vært dårlig før nå, tror jeg nok det går over igjen. Kan ikke si annet enn god bedring:Heartred

Spiste fastelavensbolle i går. Kanskje derfor :P
Takk ❤

Mitt beste råd er å ta pillene etter måltid, ikke før og ikke under.
Jeg merker ikke forskjell på om jeg spiser sundt ellet usundt, men veldig viktig å ta dem til et ordentlig måltid. Ikke bare en banan for eksempel :)

Mitt beste råd er å ta pillene etter måltid, ikke før og ikke under.
Jeg merker ikke forskjell på om jeg spiser sundt ellet usundt, men veldig viktig å ta dem til et ordentlig måltid. Ikke bare en banan for eksempel :)

Kan være der jeg har gjort feil

Kan være der jeg har gjort feil

Fort gjort i alle fall, det er jo ikke så mye informasjon akkurat
Jeg tok pillene med første matbit den første måneden, og det var en drastisk endring når jeg begynte å ta dem etter måltidet
Også har jeg prøvd meg frem på måltidsstørrelse, går galt noen ganger enda, for pga en del annen fertilitetsbehandling har jeg ikke alltid matlyst

Fort gjort i alle fall, det er jo ikke så mye informasjon akkurat
Jeg tok pillene med første matbit den første måneden, og det var en drastisk endring når jeg begynte å ta dem etter måltidet
Også har jeg prøvd meg frem på måltidsstørrelse, går galt noen ganger enda, for pga en del annen fertilitetsbehandling har jeg ikke alltid matlyst

Legen sa at jeg skulle ta de før eller sammen med mat, så da har jeg gjort det.
I dag tok jeg den etter frokosten :)
For meg er det små måltider hver 3-4 time som har fungert best på magen. :)

Jeg og blir kvalm om jeg spiser mye sukker. Så vi får igjen for utskeielser.
Så kan godt være bolla i går som har gjort det.

Blir litt mindre moro å spise masse søtt.

Jeg og blir kvalm om jeg spiser mye sukker. Så vi får igjen for utskeielser.
Så kan godt være bolla i går som har gjort det.

Blir litt mindre moro å spise masse søtt.

Jeg hører mange si det, men sånn har jeg det faktisk ikke
Gjør det litt vanskeligere å holde seg unna da

Jeg hører mange si det, men sånn har jeg det faktisk ikke
Gjør det litt vanskeligere å holde seg unna da
Jeg spiser sjokolade stort sett hver dag, så kan spise litt.
Men ikke svære mengder.

Back
Topp