Metepia sin dagbok :)

Metepia

Andre møte med forumet
Heisann [:)]

Jeg sitter her og leser meg "opp" angående graviditet og barn.
Kjæresten min og jeg har bestemt oss for å prøve å få ett barn sammen. Kjæresten min har to barn fra før, ei jente på 13 og en gutt på 8. For meg er det ofte litt sårt at han har vært igjennom dette før og vet så mye mer enn meg. Derfor bruker jeg nå internett til å skaffe meg opplysninger.

Etter å ha lest noen dagbøker [:)] sitter jeg nå som et spørsmålstegn på grunn av alle forkortelsene som blir brukt her inne (føler meg også litt teit for at jeg trenger å spørre). Hva betyr PP og TT osv?

Videre lurer jeg på om det er noen andre som sitter som meg å føler seg litt skremt av den store besluttningen om å få seg barn, men som samtidig gleder seg voldsomt, og som kan tenke seg til å prate litt løst å fast med meg om dette :) ??

Jeg har drømt om å få eget/egne barn lenge, og er nå fryktelig uttålmodig. Drømmen er å klare å bli gravid med en gang. Men jeg fryter da jeg har gått på p-piller og p-ring i ti år at dette kan ta lengre tid en jeg ønsker. [:-]

Men da blir jeg i alle fall veldig glad om noen tar kontakt med meg [:)]

mvh. Metepia

Hei og velkommen hit [:)]

Jeg er også rimelig fersk inne her og sitter med maaange spørsmål. Så velkommen i gjengen [:D]

Hvis du leser litt lengre nede her inne kan du gå inn på min dagbok. Har dere startet prøvingen eller er dere i "planleggingsfasen"?

Vi bestemte oss rett før siste "tante" at vi skulle kutte p-ringen, så dette er første periode uten. Nå ser vi bare hva som skjer :) Fryktelig spennende, men også ganske skummelt..

Skal gå ned å se hva du har skrevet med en gang :)

Ja, det er kjempe spennende! og skremmende... aner jo ikke på hvordan kroppen vil reagere på dette. Vi har tenkt å ta det som det kommer, ikke stresse med å bli gravide. Men det er vanskelig å la vær, jeg vil jo bli gravid akkurat NÅ [:D]

Ja, du må snakke om.. Jeg skulle helst ha blitt gravid i forrige periode jeg. Men jeg prøver å ikke stresse. Akkurat nå kjennes det ut som om jeg skal ha tanta snart. Dersom syklusen min er som den var før jeg sluttet med p-ringen skal jeg ha mensen på onsdag eller torsdag.

hehe.. [:)] jeg tror jeg venter TR den rundt den 14.september - hadde mensmurringer i begynnelsen av sist uke - men de har forsvunnet helt nå, så ikke vet jeg. IKM er forresten en annen forkortelse her inne. Jeg tror det betyr den dagen du forventer mensen.

[:)] Kjekt å vite. Vanskelig å forstå hva jentene mener når de skriver så mange forkortelser som jeg ikke kan.

Jeg lurer på hvordan jeg kommer til å reagere dersom TR kommer iløpet av uken. Ønsker så inderlig sterkt at den ikke skal komme.

Ja, jeg og går rundt med den følelsen. Jeg prøve å tenke at det er sjeldent det klaffer på 1pp, og at jeg har gått på p-piller i flere år som antagligvis gjør det slik at det går en tid før det klaffer. Men jeg klarer ikke la være å tenke på om det ligger en liten spire inni magen min nå... er redd jeg kommer til å bli skuffet når/hvis TR kommer.

Har du drevet å testet når du har eggløsning i denne perioden, eller lar du det bare gå sin gang?

Siden vi nettopp har bestemt oss for å "se hva som skjer" har jeg ikke tenkt så mye på sånne ting. Regnet selv ut ca når jeg skulle ha eggløsning ved hjelp av informasjon jeg har funnet på nettet. Men på grunn av kjæresten min sin jobb (han jobber skift) passet det overhode ikke å få det til akkurat den dagen. Men som kjæresten min sier så er det jo veldig deilig å bare prøve. Foreløpig er det det vi har tatt sikte på, å prøve uten å stresse med resultat. Men jeg håper jo innerst inne at det skal gi raskt resultat da..

Hva med deg? Har du testet?

Jeg har kjøpt inn noen billigtester, men har ikke brukt noen av de enda. Vil prøve uten "hjelp" noen perioder, og heller se det an etter hvert. Så herlig at kjæresten din synes at det er deilig å bare prøve[;)] Min mann tenker også i de baner!

Sånn sett er det egentlig en hærlig periode vi er inne i [:)]
Det føles som om vi er litt nyforelskede igjen [:)]

Går bare rundt og er redd for TR [:(]

Tror jeg trenger litt trøst, typen er på jobb og jeg føler meg litt alene i dag ..

Jaja, går vel bra [:)]

[:)] [:)] takk takk! har vært en ganske så bra dag, helt t æ kom hjem å fikk dårlige nyheta. blæh [:(]

Hei igjen [:)]
Joda, det går bra med meg, men det har vært dårlige nyheter om ei som står meg nær den siste uken. Hun har fått påvist kreft. Hun skal på sykhehuset i neste uke, så da får vi vel vite mer om det håper jeg. Krysser fingrene for at dette skal gå bra.

Ellers skulle jeg hatt TR på onsdag, men går enda å venter. Har dårlig tro for at jeg er gravid og har derfor ikke tatt noen test enda.. Siden det er første periode uten prevensjon så tror jeg bare at syklusen min er litt ute å kjører. Men jeg har bestemt meg nå for å ta en test dersom TR ikke er kommet til i morgen tidlig.. Hvordan er det med deg Malla?

uff, det var trist å høre om venninnen din [:(] slike ting er skikkelig skummelt!

Vi er i samme båt du og jeg når det gjelder TR, prøving og det der. Jeg venter TR på mandag, har gått rundt med mensmurringer i et par uker nå, uten at det skjer noe mer... Jeg vil heller ikke teste ennå siden jeg også tror at syklusen min er på villspor siden dette er 1.pp etter jeg sluttet på p-pillene... Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. På en måte føler jeg nesten at jeg vil ha TR nå, bare for å kjenne at alt er ok med kroppen min [;)]

Ja, det er vanskelig å vite hva som skjer med det kreft greiene, vi venter enda på brev fra sykehuset. Vi bare krysser fingrene og håper på det beste!

Ellers venter jeg enda på TR. Men magen er helt rar. Tok en test i morges da jeg ble uttålmodig, selvfølgelig med ett negativt svar. Dermed går jeg nå bare å venter på TR som skulle vært her onsdag. Vil jo få starta på ny periode slik at jeg kan få prøvd på nytt.. :)

Back
Topp