Sier ikke at ikke folk bør ta den. Jeg forteller om egen skepsis til de vaksinene som endres år etter år. Og det gjør influensavaksinen. Den endres etter hvilke type virus som antas å være i omløp.Du må for all del ikke sammenligne svineinfluensa vaksinen med influensa vaksinen. Influensavaksinen er en helt trygg vaksine og blir anbefalt gravide etter 12 uke år etter år. Ikke meningen å være bastant men kjenner jeg blir litt oppgitt når du mener man bør være skeptisk til den vaksinen. Helt greit at du ikke ønsker å ta den selv, men Folkehelseinstituttet anbefaler den på det sterkeste, og det er ikke uten grunn.
Men selvsagt skal folk ta det som anbefales av folkehelseinstituttet. For min egen del kommer jeg ikke til å ta den. Er uansett for sent når jeg rundet uke 12 da vi vaksinerer nå og neste uke her jeg jobber. Forresten ble også svineinfluensavaksinen i aller høyeste grad anbefalt av folkehelseinstituttet .
Men ja, folk må selvsagt følge anbefalingene. Det er ikke det jeg sier.
Jeg sier som sagt at jeg selv er skeptisk, og det må jeg få lov til å være.
De vaksinene i vaksinasjonsprogrammet er det en selvfølge for meg å gi mine barn.