Mesaana`s slanketråd. Oppdatert: 08.02.08

Mesaana

Forumet er livet
Må prøve å lage meg en slanketråd jeg også, kanskje jeg blir flinkere til å holde på motivasjonen ved å legge ut alt her.

Oki, kan begynne med noe bilder da.

Her er dundra som skal slankes, bildet er tatt nesten 600 meter over havet og det var 100 kg med dårlig kondis som kava seg opp der[8D]:



Her er det optimistiske målet mitt, her er jeg 17 år og drev å trente litt, vet jeg ikke kan se like flott ut igjen ever, men jeg sikter meg inn nesten der så ser jeg hvor langt jeg kommer, håper på en aldri så liten tummy tuck, så en vet aldri.[:D]



Så var det metode da, jeg sattser på sunn fornuft når det kommer til mat, styr unna snop og snacks i uka og med en spisedag men også den skal ha litt begrensinger. Spiser skive, knekkebrød eller kornblanding til frokost, samme til lunsj eller middagsrester, middag med masse grønnsaker, en knyttneve porsjon med kjøtt og en knyttneve porsjon med ris/pasta/potet, minimalt med saus eller kal fattig saus. En porsjon måltidserstatter til kvelds sammen med en neve usalta nøtter. Før og etter trening drikker jeg protein shake. Trener styrke og kondisjon annen kvar dag med fri på lørd, ene kondisjons økta tar jeg på fjelltur.

I tillegg spiser jeg reductil og tar omgea 3, 6 og 9 kvar dag.

Jeg skal prøve å oppdatere med vekt, mål og fett% annen kvar uke og bilde kvar 10. kg. Min meg på det vist dere ser at jeg har sluntra unna da.[8D]
 
Skal prøve å komme med oppdatering på fred, men siden jeg glemte det nå fred så tar jeg det nå i stede.

 UKE34: Har begynt på reductil og trener litt hjemme med lette øvelser og en 2 timers tur på fjellet på fred.
 
Vekt: 100 kg
Fett%: 38 %
BMI: 38,1

Mål:  ( på lår, overarm og rumpe har jeg målt over der det er bredest)

Mage: 126 cm[&:]
Midje: 105, 5 cm
Overarm: 40 cm
Hofte: 112 cm
Lår: 70 cm
Rompe: 110 cm
Bryst: 110 cm
Under bryst: 95 cm
 
Lykke til[:D]
 
I dag har jeg målt meg og er ganske fornøyd med resultatet, skal til legen å veie meg på tirsdag, så det kommer en oppdatering på vekta da.[:)]

Vekt: 98,5 -1,5
BMI: 37

MÅL:
 

Mage:   124,5 cm    -1,5 cm
Midje:      104 cm    -1,5 cm
Overarm:   39 cm       -1 cm
Hofte:      109 cm      -3 cm
Lår:           68 cm      -2 cm
Rompe:     113 cm      -2 cm
Bryst:    111,5 cm Sist så målte jeg uten BH og denne gangen med BH, så denne lar jeg stå blank til neste gang.
Underbryst: 97 cm     +2 cm
Tilsammen: -9 cm[:D]
 
Da er uke 38 over, er ikke så fornøyd med måleresultatet denne gangen og jeg tror jeg har lagt på meg[&:]

Vekt: Kommer 03.10.07
BMI:


MÅL
 
                            Siden sist    Til sammen
Mage:     122,5 cm        -2cm        -3,5cm
Midje:        102 cm,      -2cm,        -3,5cm
Overarm:     36 cm,        0cm,          -4cm
Hofte:110,     5 cm,   +1,5cm,          -2cm
Lår:            68 cm,       0 cm,          -2cm
Rompe:      114 cm,      +1cm,          -1cm
Bryst:        112 cm,   +0,5cm,       +0,5cm
Underbryst:  93 cm,      -4cm,          -2cm
Sammenlagt:               -6cm       -16,5cm
 
I dag har jeg vært med legen og veid meg og jeg målte meg i dag tidlig, må si jeg er litt mer fornøyd med vekta en målene, men det går no ned over, så skal ikke klage selv om det går sakte. Trening har det blitt lite av siden jeg har gått forkjøla i 2 uker nå, men har prøvd å gått en del tur da.[:)]

Vekt: 96 -4 kg siden start
BMI: 36


MÅL:
                              Siden sist   Tilsammen
Mage:        121 cm        -1 cm        -4,5 cm 
Midje:        101 cm        -1 cm        -4,5 cm
Overarm:     35 cm         -1 cm          -5 cm
Hofte:     109,5 cm        -1 cm        -2,5 cm
Lår:            70 cm         -2 cm           0 cm
Rompe:   112,5 cm       -1,5 cm       -2,5 cm
Bryst:        110 cm         -2 cm       -1,5 cm
Underbryst:  94 cm         +1 cm         -1 cm
Sammenlagt:                 -4,5cm     -21,5cm  
 
Da er vi kommet til uke 42, og jeg har kommet i gang med trening, trener mand, onsd og fred, da med fokus på kjernemuskelaturen, mage, rygg, skulder og armer. Pørver å gå tur kvar dag, men slurver litt der ja.

Vekt: 94,5 kg, -5,5 siden start.
Bmi: 35

MÅL:
                                  Siden sist:     Til sammen: 
Mage:      119,5 cm        -1,5 cm          -6 cm
Midje:        99,5 cm        -1,5 cm          -6 cm 
Overarm:    35,5 cm        +0,5 cm       -4,5 cm
Hofte:         105 cm        -4,5 cm          -7 cm
Lår:              67 cm          -3 cm           -3 cm
Rompe:        112 cm       -0,5 cm           -3 cm
Bryst:          111 cm         +1 cm         -0,5 cm
Underbryst:    93 cm          -1 cm           -2 cm
Sammenlagt:                -10,5 cm         -32 cm
 
Så flink du er!
 
Da er uke 44 over. Har trent minst 1 gang på treningstudio kvar uke, men prøver å være flink å trene 3 ganger i uka, i tillegg går jeg tur litt sånn sporadisk når det er vær og jeg finner ork til det.[8D]

Vekt: 95 kg, -5 kg siden start
BMI: 35


                             Siden sist    Tilsammen
Mage:      116 cm       -3,5 cm       -10 cm
Midje:        96 cm      -3,5 cm       -9,5 cm
Overarm:    37 cm     +1,5 cm         -3 cm
Hofte:       105 cm        0 cm         -7 cm
Lår:            66 cm       -1 cm         -4 cm
Rompe:      112 cm        0 cm         -3 cm
Bryst:        110 cm       -1 cm          0 cm
Underbryst:  92 cm       -1 cm         -3 cm
Sammenlagt:             -8,5 cm     -39,5 cm
 
wow, dette går jo så det suser:) syns du er utrolig flink, virkelig en inspirasjon[:)]

tenk, over 7 kg allerede, superbra!!

stå på, og et lite tips, hvis ikke du allerede har tenkt på det, heng 17-års bildet på kjøleskapet...:)

det har jeg gjort, bare m et bilde som jeg syns er veeldig lite flatterende, for å si d sånn..hehe[:D]

u go girl...[:D]
 
ORIGINAL: lenis

wow, dette går jo så det suser:) syns du er utrolig flink, virkelig en inspirasjon[:)]

tenk, over 7 kg allerede, superbra!!

stå på, og et lite tips, hvis ikke du allerede har tenkt på det, heng 17-års bildet på kjøleskapet...:)

det har jeg gjort, bare m et bilde som jeg syns er veeldig lite flatterende, for å si d sånn..hehe[:D]

u go girl...[:D]


 
Hehe, det har hengt der i nesten 2 år nå, så jeg kommer på at jeg er på slankern kvar gang jeg blir fysen på noe gøtt og tusler bort til kjøleskapet.[:D]
 
Men det er ikke før jeg begynte på reductil at jeg virkelig klarte å gå ned, så kanskje jeg skulle hengt opp det andre bilde ved siden av som en ekstra motivasjon, så ser jeg hvordan jeg ser ut nå i forhold til da.[>:][:)]
 
Vekta jeg skrev sist gang, stemmte ikke helt, siden jeg hadde veid meg på vketa hjemme, som er helt kokko. Da jeg veide meg hos legen så viste vekta 95, litt nedtur, men så lenge cm målene krymper skla jeg ikke klage så mye. Legen sa at jeg hadde sikkert gått ned så lite fordi jeg hadde blitt flinkere med treninga og fått mer muskler siden sist, men så snart musklene begynner å ete på fettet rundt så vil vekta gå ned like fort som før, kanskje fortere. Håper bare hun har rett.
 
Uansett, så er uke 46 over og det er på tide med en oppdatering på måla mine, de går i hvert fall rette veien og nå endelig begynner det å minke litt på de plassene som har nærmest stått stille, så jeg blir i hvert fall mindre og mindre, selv om det ikke synes så godt på vekta enda.[:)]
 
                                 Siden sist     Til sammen
Mage:         114 cm         -2 cm        -11 cm
Midje:           97 cm         -2 cm        -11 cm
Overarm:       34 cm         -3 cm          -6 cm
Hofte:         105 cm          0 cm          -7 cm
Lår:              65 cm         -1 cm          -5 cm
Rompe:        108 cm         -3 cm          -7 cm
Bryst:          109 cm         -1 cm       -2,5 cm
Underbryst:    91 cm         -1 cm          -6 cm
Sammenlagt: 720,5 cm     -13 cm     -55,5 cm
 
Jeg har regnet ut at mage målet mitt har fulgt midje målet, vet ikke om dette stemmer 100%, men tviler på det er så langt unna.[;)] Skal endre det på de andre oppdateringe også, bare så det ikke ser helt rart ut, selv om det bare blir ca tall fram til nå.[:)]
 
 
 
Da er det på tide med nye mål og veiing. Har blitt lite trening de siste 2 ukene, og det merker jeg veldig god. Ikke på vekta, men på målebåndet. Har gått ned litt, men det er jeg ganske sikker på er pga tap av muskelmasse. Leste en plass at 2 uker kvile, må en bruke over 1 mnd på å trene opp igjen.[&:]
Så litt skuffende resultat denne gangen, har bare krympa over magen og overarma, sikkert bicepsen jeg hadde begynt å bygge opp som har krympa litt i latskapen.[8D]

Men til neste gang så er det full skjerpings.[;)]

Vekt: 93,8 kg, -6,2 kg siden start
BMI: 35


                             Siden sist    Tilsammen
Mage:      113 cm       -1 cm        -12 cm
Midje:        93 cm     -1,5 cm     -12,5 cm
Overarm:    32 cm       -2 cm         -8 cm
Hofte:       106 cm      +1 cm         -6 cm
Lår:            66 cm      +1 cm         -4 cm
Rompe:      110 cm      +2 cm         -5 cm
Bryst:        110 cm      +1 cm          0 cm
Underbryst:  91 cm      -1 cm         -4 cm
Sammenlagt:             +0,5 cm     -52,5 cm
 
Glemte å legge til at jeg forrige fredag måtte slutte på reductil pga kraftig hodepine. Hodepinen ga seg i et par dager etter jeg slutta, men kom igjen denna uka, så er ikke sikkert det var reductilen som ga meg hodepine, men jeg tar ikke sjangsen på å begynne på igjen før jeg har snakket med legen. Så mest sannsynlig så må jeg klare meg gjennom jula uten reductil. Så nå må jeg virkelig skjerpe meg skal jeg komme meg gjennom desember uten å legge på meg.[:o]
 
Du er kjempeflink! Sånt her er veldig inspirerende for oss andre å lese! [:)]
 
Da er uke 50 over, og jeg har vært på slanker`n i 16 uker, syns det går veldig tregt nå, særlig nå som jeg har gått uten reductil i ca 1 mnd og slurva skikkelig med treninga.[&:] Men skjerpings skjerping skjerpings. Både psyk.sjukepleieren min og fysioputten min sier at jeg må bli flinkere. Jeg har en tendens til å stille opp nrå noe ringer og spør om jeg kan kjøre dit hit og dit, eller hjelpe de med noe, og da får jeg ikke tid til å trene.

Men i dag så hadde jeg time med fysioteraputen og vi snakket litt om trening og sånt, så sa jeg at jeg ville bli gravid igjen når jeg kom under 80 kg, men det så ut som det kom til å bli ei stund til, da slapp han tak i nakken min og sa at jeg skulle bli med han ut, så skal han printe ut et treningsprogram til meg som vil skulle gå gjennom der og da, ( han driver også et treningstudio) og han ville gi meg en fin pris på treningskortet, 230 kr mnd for et år betaler jeg, han er jo bare super snill da, så nå har jeg enda en grunn til å bli flinkere med å trene.[:)]

Ja, så over til målingene og vekta da. Jeg hadde satt meg som mål å komme ned til 92 kg denna uka, det har jeg altså ikke klart, så nå blir det en del å ta igjen til neste gang.[&:] Dårlig ned gang på målebåndet også, begynner å merke at jeg ikke går på reductil lenger ja, men den gode nyheten er at brystene mine endelig har begynt å krympe!![:D]

Vekt: 93 kg, -7 kg siden start
BMI: 35


                             Siden sist    Tilsammen
Mage:      113 cm         0 cm         -12 cm
Midje:        93 cm         0 cm      -12,5 cm
Overarm:    34 cm       +2 cm          -6 cm
Hofte:     104,5 cm    -1,5 cm       -7,5 cm
Lår:         64,5 cm    -1,5 cm       -5,5 cm
Rompe:      110 cm        0 cm         -5 cm
Bryst:        106 cm      -4 cm          4 cm[:D]
Underbryst:  90 cm      -1 cm         -5 cm
Sammenlagt:             -6 cm     -57,5 cm
 
Veldig bra! Stå på!
 
 
Jeg er så pass modig at jeg prøver meg på en oppdatering for jula.[8D]
Lite som har forandra seg heldigvis, er egentlig ganske fornøyd med at jeg ikke har godt opp, selv om det hadde vært supert om jeg hadde gått ned, men pytt, skal ikke klage over å ha holdt vekta i jula.[:D]
 
Vekt: 93 kg, -7 kg siden start
BMI: 35


                             Siden sist    Tilsammen
Mage:      113 cm         0 cm         -12 cm
Midje:        93 cm         0 cm      -12,5 cm
Overarm:    34 cm         0 cm          -6 cm
Hofte:     104,5 cm       0 cm       -7,5 cm
Lår:         64,5 cm    -3,5 cm          -9 cm
Rompe:      110 cm    -1,5 cm        -6,5 cm
Bryst:        106 cm     +2 cm          -2 cm[:D]
Underbryst:  90 cm      -1 cm         -5 cm
Sammenlagt:             -3 cm         -60 cm
 
Back
Topp