Merking av ull

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Sliter litt med å få lappene til å sitte på ulltøy. Har prøvd både stryke- og klistrelapper, og fra askeladden og lappeliten. De bare løsner eller faller av i vaskemaskinen.. Hva gjør jeg feil? :confused: Har fulgt alle tips som følger med lappene.. Syns de sitter godt på alt annet

Jeg bruker strykelapper som jeg fester med en sånn tang. Sitter som støpt, også på strikkeplagg. Har tidligere vært mest fornøyd med dinmerkelapp.no, men på de siste lappene jeg bestilte derfra opplever jeg at skriften forsvinner etter bare noen få runder i vaskemaskinen. [emoji57]

Endte opp med å sy på lappene jeg! På det som var strikket. På ullundertøyet merket jeg på vaskelappe. Da må de i bhg lete litt etter lappen, men det går nok fint..

Åh jeg har bare brukt rettetang. Aner du hvor mange grader den blir? Har prøvd med litt forskjellige på rettetangen
Den har to innstillinger, 135 og 165. Jeg bruker bare 135... usikker på når man skal bruke de forskjellige egentlig, jeg bare bruker 135 og har vært fornøyd med det :)

Back
Topp