Merker du styrer unna

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Klesmerker og sko du bevisst styrer unna pga. dårlig kvalitet, utseende/ design , pris osv ?

Kjøper ikke så mye på h&m til vesla lengre, for en del av klærne derfra syns jeg blir stivere og rare etter noen vask enn de fra nameit, og når jeg ser at nameit har nettbutikk med ca samme prisklasse, har jeg begynt å handle det meste til vesla der. Liker å handle stort når størrelsene må skiftes ut. Men er mange klær fra h&m vi har vært veldig fornøyde med da, og jeg handler til meg selv der enda.

Ellers styrer jeg mest unna det jeg syns er jålemerker, klær som er uforholdsmessig dyre i forhold til kvalitet, kun fordi merket er populært eller noe.

Kjøper ikke klær på cubus, da klærne har helt feil passform for guttungen.
HM kjøper jeg også minimalt på da jeg ikke liker klærne og synes de holder dårlig i vask.

Ellers handler vi det meste, men ikke dyre merkeklær kun pga merket. Prisen skal gjennespeile kvaliteten :)

Lite cubus pga dårlig passform
Hm pga arbeidsvillkår og dårlig passform

Sko
Ponny og friends goretex pga de er dårlig

Cubus. Dårlig passform, dårligere kvalitet og dyrere enn hm.
HM fordi de lyver så sinnsykt på størrelsene. I snitt kutter de 4 cm i vidden på en bukse i str 98 i forhold til egne størrelsestabeller.
Kappahl synes jeg har økt prisene men ikke kvaliteten. Handler heller på Sparkjøp, Lindex og PoP.

Må si jeg har handla minimalt på Cubus, særlig til baby.

Men skal også sies at jeg knapt har kjøpt klær i butikk til mine barn :p vi er velsigna med mye arvemuligheter og gode bidrag fra familie :) å jeg tar det jeg får! Men Nameit er vel tidenes favoritt i klær sånn generelt :)

Cubus pga passform, HM blir det mindre og mindre av pga dårligere kvalitet og alle sko som ikke er av kjente merker.

Handler ikke på Cubus. Lite på HM, synes klærne holder seg dårlig.

Ullundertøy fra Stormberg. Fikk et sett til poden i fjor, det ble supernuppete etter 2 vask..

Lite cubus pga dårlig passform
Hm pga arbeidsvillkår og dårlig passform

Sko
Ponny og friends goretex pga de er dårlig
Bare for å ha sagt det når det kommer til HM og dårlig arbeidsvilkår, jeg har selv boikottet dem for det, men dersom man gjør det må man også følge med på om de gjør noe med saken.
HM har meldt seg inn i "Initiativ for Etisk handel" (IEH og jobber for øyeblikket systematisk for å rydde opp i sin egen leverandørkjede.
De siste par gangene de har blitt tatt for noe har de blitt tatt av sine egne observatører i et ledd av denne opprydningen.
IEH er den største og mest seriøse aktøren i Norge innen dette området og å være medlem det gir en sterk forpliktelse, man må også huske på at en slik endring kommer ikke over natten

Bare for å ha sagt det når det kommer til HM og dårlig arbeidsvilkår, jeg har selv boikottet dem for det, men dersom man gjør det må man også følge med på om de gjør noe med saken.
HM har meldt seg inn i "Initiativ for Etisk handel" (IEH og jobber for øyeblikket systematisk for å rydde opp i sin egen leverandørkjede.
De siste par gangene de har blitt tatt for noe har de blitt tatt av sine egne observatører i et ledd av denne opprydningen.
IEH er den største og mest seriøse aktøren i Norge innen dette området og å være medlem det gir en sterk forpliktelse, man må også huske på at en slik endring kommer ikke over natten
Jeg følger med ;)
Så lenge de blir tatt sp endrer jeg ikke på det

Klær på Cubus har ofte feil passform i forhold til sønnens kropp.

Jeg har opplevd at flere h&m klær til sønnen har fått mange småhull etter vask (følger vaskeanvisningene). Dette har jeg ikke opplevd med andre merker, så kjøper ikke like mye fra h&m til han lenger. Selv kjøper jeg gjerne h&m plagg til meg selv.

Jeg kjøper mye fra nameit og pop til ham.

Lite og ingenting på hm. Finner sjeldent noe jeg synes er fint der og som passer dem. Ellers blir det lite av disse dyre merkene. De vokser så fort utav dem, samt storebror som krøp lenge og lagde hull på alle buksene så så jeg ikke poenget med å betale flere hundre kr for en bukse som hadde hull i seg etter et par gangers bruk. Selv om det er mye fint:)

Back
Topp