Er flere i bhg og nabolaget som skal begynne på skolen nå, så snakker litt med dem. I tillegg har skolen ett veldig bra opplegg for å forberede foreldre og barn på det som skal skje:
- I november var det innskrivning, og da var alle foreldre og barn invitert til en felles samling. Fikk da vite at det totalt blir 45 førsteklassinger til høsten fordelt på to klasser. For noen uker siden fikk vi vite, at i sønnen min sin klasse blir det 22 elever (12 gutter og 10 jenter). Klassene er inndelt etter hvor barna bor, så alle fra nabolaget kommer i samme klasse [:)]
- I januar var foreldrene invitert til en informasjonskveld, noe som var veldig nyttig for oss som en ferske som "skolebarn-foreldre".
- Neste uke skal vi på en samling med foreldre og barn i sønnen min sin klasse, noe som blir kjempespennende. De skal ha litt forskjellige skoleforberedende aktiviteter med barna slik jeg har forstått det og vi foreldre blir også involvert på en eller annen måte.
- I tillegg blir det en nye samlinger i juni og like etter skolestart i høst tror jeg. Begge med foreldre og barn.
Har ett veldig bra inntrykk av skolen så langt [:)]