Merker derre

bondekone

Forumet er livet
Merker derre nå som ungene snart begynner i en ny startfase igjen at det er litt godt å kunne dele litt emd andre som har unger i samme alder?
Jeg synnes det er litt fint å kunne del erfaringer igjen nå som en nærmer seg skolestart og det blir så mye nytt igjen. I forhold til fra de var 3-5år
 
Jeg har flere venner med unger i samme alder og merker at det er skolebarna som er temaet akuratt nå ja. Det er ikke bare barna som er spent på skolestarten til høsten. Tror jeg er minst like spent og full av forventinger...
Og da trenger man likesinnede å prate med.
 
jeg har kun her å dele og spøre siden jeg ikke kjenner noen som har unger som ska starte på skolen, bor på et litte sted. Vet om en familie med gutt på samme alder som våres de bor ca 13km fra oss
 
Men når det er innskriving og skolestart så blir det sikkert en del ting som vi foreldre skal være med på. Da treffer du nok helt sikkert flere der også. Her vet jeg en god del av dem han skal begynne i skolen med, men er veldig spent på hvem flere som kommer fra andre barnehager.
Og ikke minst kjønn. Det er nemlig en veldig guttegruppe i barnehagen. 12 barn skal begynne på samme skole, men bare ei jente.. så jeg håper det er flere jenter. Tror det er bra for miljøet og ha det litt jevnt.. ihvertfall litt flere...
 
Vi har allerede vært på innskriving på skolen vår, og i klassen til sønnen vår er det 26 barn hvorav det er bare 9 gutter[8|]
I følge klasselistene er det ikke så mange av dem som bor her i nærheten, så er spent på hvordan det blir når han begynner på skolen[8D]
Vet jo at det som oftest ordner seg da[:D]
 
her så har vi vært på innskriving ska bli 2 klasser er da 32 elever som blir delt på 2 og 10 gutter. Så her så blir det vel ratt 5 gutter i hver klasse og resten jenter
 
Er flere i bhg og nabolaget som skal begynne på skolen nå, så snakker litt med dem. I tillegg har skolen ett veldig bra opplegg for å forberede foreldre og barn på det som skal skje:

- I november var det innskrivning, og da var alle foreldre og barn invitert til en felles samling. Fikk da vite at det totalt blir 45 førsteklassinger til høsten fordelt på to klasser. For noen uker siden fikk vi vite, at i sønnen min sin klasse blir det 22 elever (12 gutter og 10 jenter). Klassene er inndelt etter hvor barna bor, så alle fra nabolaget kommer i samme klasse [:)]
- I januar var foreldrene invitert til en informasjonskveld, noe som var veldig nyttig for oss som en ferske som "skolebarn-foreldre".
- Neste uke skal vi på en samling med foreldre og barn i sønnen min sin klasse, noe som blir kjempespennende. De skal ha litt forskjellige skoleforberedende aktiviteter med barna slik jeg har forstått det og vi foreldre blir også involvert på en eller annen måte.
- I tillegg blir det en nye samlinger i juni og like etter skolestart i høst tror jeg. Begge med foreldre og barn.

Har ett veldig bra inntrykk av skolen så langt [:)]
 
Back
Topp