Merker at mai nærmer seg.

Lykke27

Betatt av forumet
Septemberlykke 2021
Jeg merker at det begynner å nærme seg mai mnd, og snart termin. 24 dager igjen.
Jeg føler alt jeg tenker på fortiden er:
Når skjer det? Går vannet først eller starter det med rier? Kommer fødselen til å ta lang tid? Begynt å kjenne etter symptomer ect ect.

Jeg er ikke redd for fødselen ettersom jeg ikke har noe å sammenligne med, men jeg er nok en kontrollfreaken av meg som helst skulle vist akkurat når ting skjer og hvordan det skjer, så merker at det sliter meg litt ut for tiden. Klarer liksom ikke slutte å tenke helt på det.

Last edited:
Jeg merker at det begynner å nærme seg mai mnd, og snart termin. 24 dager igjen.
Jeg føler alt jeg tenker på fortiden er:
Når skjer det? Går vannet først eller starter det med rier? Kommer fødselen til å ta lang tid? Begynt å kjenne etter symptomer ect ect.

Jeg er ikke redd for fødselen ettersom jeg ikke har noe å sammenligne med, men jeg er nok en kontrollfreaken av meg som helst skulle vist akkurat når ting skjer og hvordan det skjer, så merker at det sliter meg litt ut for tiden. Klarer liksom ikke slutte å tenke helt på det.
Jeg har også begynt å vente på fødsel, litt vel tidlig mtp at jeg ikke har termin før 26 mai,haha :) Og de to eldste kom ikke før termin så jeg bør vel bare ha tålmodighet enn så lenge
Men det er veldig spennende å vente på selve fødselen. Her har begge mine fødsler startet med rier, vannet har aldri gått hos meg :)

Jeg har også begynt å vente på fødsel, litt vel tidlig mtp at jeg ikke har termin før 26 mai,haha :) Og de to eldste kom ikke før termin så jeg bør vel bare ha tålmodighet enn så lenge
Men det er veldig spennende å vente på selve fødselen. Her har begge mine fødsler startet med rier, vannet har aldri gått hos meg :)

Ja det er spennende! Jeg gleder meg veldig til når han kommer :happy:
Aha, spennende ! Var det slik at du skjønte med en gang at nå var det noe gang, mpt riene ?

Jeg har også 24 dager igjen, og greier nesten ikke å tenke på annet enn hva jeg mangler å forberede og hvordan fødselen blir. Mannen blir helt oppgitt fordi jeg ikke greier å henge med på noe serier, eller for den saks skyld enkle beskjeder han «skal ha gitt meg» :happy: Jeg fikk 8 dager før termin sist, så er nok 2-3 uker igjen!

Jeg har også 24 dager igjen, og greier nesten ikke å tenke på annet enn hva jeg mangler å forberede og hvordan fødselen blir. Mannen blir helt oppgitt fordi jeg ikke greier å henge med på noe serier, eller for den saks skyld enkle beskjeder han «skal ha gitt meg» :happy: Jeg fikk 8 dager før termin sist, så er nok 2-3 uker igjen!

Ja kjenner meg igjen på dette med å henge med på ting, må ha alt skrevet ned. Vist ikke så kan jeg fort glemme det :laughing002 siden tankene er andre plasser

Jeg har termin om 3 uker, og tripper rundt i spenning. Synes det er spennende å ikke vite hvordan eller når det skjer :)
Men analyserer alt etter tegn og symptomer på fødsel!

Kjenner selv jeg er velsig spent for tiden - 38 uker på vei med nr 3, så det kan jo starte når som helst...
Men førstemann hadde jeg masse modningstegn, nedpress osv i over 1 mnd før termin - fødte 4 dager over termin. Med andremann var det lite tegn til fødsel - fikk 6 dager før termin ;) så er spent denne gangen ;)

Ja det merkes! gleder meg til å gå ut i perm om 2,5 uke å ha tid å fokusere på noe annet enn bare jobb og hjemmeskole med eldstemann. Ta litt mer tid til meg selv og gjøre alt klart. Regner med å gå overtid som jeg har gjort med de to andre men nå nermer mai seg skremmende fort.

Det går skikkelig fort. :wideyed: Jeg er 36+4 nå, og fikk beskjed idag om at jeg kan bli satt igang når jeg passerer 37, hvis jeg får mer tegn til svangerskapsforgiftning. Da snakker vi plutselig bare dager. Jeg håper likevel at jeg får gå til termin. Har lyst til å nyte litt mer fri og tid til å gjøre klart mer først. Men ellers kommer hun når hun kommer.

Med første fikk jeg 3 dager før termin. Våknet med det jeg trodde var vondt i magen, og innså etterhvert at det var rier. Gikk ikke mer enn ca 4 timer fra jeg våknet til hun var ute, så planen er å dra ganske fort avgårde til sykehuset når ting begynner å skje. Vannet gikk heldigvis på sykehuset da, men vi har mye lenger reisevei nå enn sist, så greit å ha med noe å dekke bilsetet med, for sikkerhets skyld. :rolleyes:

Ja det er spennende! Jeg gleder meg veldig til når han kommer :happy:
Aha, spennende ! Var det slik at du skjønte med en gang at nå var det noe gang, mpt riene ?
Ja det skjønte jeg.
Året før hadde jeg en ma hvor jeg fikk piller for å gjennomføre aborten. Pillene setter igang rier, så derfor kjente jeg igjen dette da fødselen startet ;)
men man er liksom ikke i tvil at det er rier man kjenner

Bare ikke ha forhåpninger om det, så sant du ikke settes i gang. Jeg fikk akkurat på termin med første, mens med andre så gikk jeg 1 uke over. Var kjeeempe utålmodig da jeg trodde at hun ville komme til termin slik som broren gjorde ;)

Bare ikke ha forhåpninger om det, så sant du ikke settes i gang. Jeg fikk akkurat på termin med første, mens med andre så gikk jeg 1 uke over. Var kjeeempe utålmodig da jeg trodde at hun ville komme til termin slik som broren gjorde ;)

Haha, jeg vet at du har rett i det! Men tror jeg likevel er skrudd sammen slik at jeg innerst inne går og håper på ish samme tidspunkt som nr 1...

Ja det skjønte jeg.
Året før hadde jeg en ma hvor jeg fikk piller for å gjennomføre aborten. Pillene setter igang rier, så derfor kjente jeg igjen dette da fødselen startet ;)
men man er liksom ikke i tvil at det er rier man kjenner
Jeg var ikke i tvil om at det var rier da det begynte på nr 1 og nr 2, men med nr 3 var jeg i tvil om det var rier eller kynnere fram til omtrent 1,5 time før han var født:D

Hvordan vil dere beskrive typiske modningstegn?
Enten det er rett før, eller en tid før fødsel, det er jo så individuelt.

Hvordan vil dere beskrive typiske modningstegn?
Enten det er rett før, eller en tid før fødsel, det er jo så individuelt.
Jeg har på de 2 første ikke merket noe som helst før riene. Med nr 3 var det masse kynnere dagene før og slimproppen gikk med blod den dagen jeg fødte.

Sier du det? :nailbiting:
Var det helt annerledes da eller?

Dette skremmer meg også :P Nesten så man må flytte inn til byen i forkant.... :P men kan jo ikke det heller... bare 2 uker til termin her så :P

Sier du det? :nailbiting:
Var det helt annerledes da eller?
Med første startet det med regelmessige sammentrekninger med 20 min i mellom. Kilte bare i starten men ble jevnt hyppigere og vondere. Med nr 2 kjente jeg det også som svake kilinger først, men med 10 min mellom. Også da gikk det jevnt kortere tid mellom og intensiteten økte. Med tredjemann var det mer 10min - 3min - 25 min - 7 min - 15 min osv. Det lot seg påvirke av om jeg sto, satt eller lå. Selve sammentrekningen kunne vare fra 5 sek til 1 min, intensiteten varierte fra kiling til lett ubehagelig. Ca 2 timer før fødsel kom de første som gjorde vondt, men ikke verre enn at jeg fremdeles var usikker på om det virkelig var rier eller bare kynnere. Til og med siste halvtimen var det uregelmessig både i varighet, intensitet og mellomrom, men da var de vonde alle sammen og den verste varte i 2 minutter:dead:

Med første startet det med regelmessige sammentrekninger med 20 min i mellom. Kilte bare i starten men ble jevnt hyppigere og vondere. Med nr 2 kjente jeg det også som svake kilinger først, men med 10 min mellom. Også da gikk det jevnt kortere tid mellom og intensiteten økte. Med tredjemann var det mer 10min - 3min - 25 min - 7 min - 15 min osv. Det lot seg påvirke av om jeg sto, satt eller lå. Selve sammentrekningen kunne vare fra 5 sek til 1 min, intensiteten varierte fra kiling til lett ubehagelig. Ca 2 timer før fødsel kom de første som gjorde vondt, men ikke verre enn at jeg fremdeles var usikker på om det virkelig var rier eller bare kynnere. Til og med siste halvtimen var det uregelmessig både i varighet, intensitet og mellomrom, men da var de vonde alle sammen og den verste varte i 2 minutter:dead:
Nr 3 var en luring med andre ord :happy:

Dette skremmer meg også :p Nesten så man må flytte inn til byen i forkant.... :p men kan jo ikke det heller... bare 2 uker til termin her så :p
Vi bor bare 15 min unna sykehuset og hadde vel tenkt å drøye an med å reise inn på føden når jeg merker at det nærmer seg aktiv fødsel men nr 2 kom bare 1 time etter jeg var i aktiv fødsel sist så hvis nr 3 skal være like rask så får vi dårlig tid :joyful:
i disse tider så får ikke far være med inn på føden før man er i aktiv fødsel, så jeg har ikke lyst å dra inn for tidlig heller, bah:shifty:

Back
Topp