Merkelige reaksjoner

Er det noen her som har fått negative/uventede/ merkelige reaksjoner på deres graviditet?

Min barnløse svigerinne så ut som hun hadde duttet ned fra månen.. Rett etter annonseringen kjøpte hun seg en brukt barneseng som hun fikk mannen til å begynne å pusse på, og nå har hun og vår felles svigermor vært på fargehandleren og plukket ut maling til denne sengen! Svigermor har allerede begynt å male den hjemme hos seg og gir meg jevnlig oppdatering på hvordan det går.

Og hun er ikke en gang gravid...

Synes hele situasjonen er klein!
OMG, det er så mye rart, altså. Dette var veldig spesielt! Sjalusi på sitt verste :-o

Nei, er ikke det - kanskje vi må konkludere med at svigerinner er sære mennesker...
Siterer denne. Det ble isfront fra min svigerinne da vi fikk første. Da hadde hun to på 12 år. Hun tålte ikke at jeg og hennes bror fikk barn som fikk full oppmerksomhet fra deres foteldre. Tok over ungen og styrte alt da det var familiesammenkomster, sånn at hun var i fokus. Belærte og hærska som fy. Forferdelig opplevelse.
Nei det er jammen ikke gøy når det blir sånn. Det ødelegger for ei så viktig og fin tid.

Jeg har bare fått kjekke tilbakemeldinger. Men dessverre så var det faren min som ødela mye for oss. Han ble rett å slett sur og forbannet når han fikk høre at han skulle bli morfar. Fikk høre både det ene og det andre det han synes om meg og barnet. Dette er nå 7 uker siden.. Og har kun snakket med han 1 x etterpå, og det gjaldt ikke noe beklagelser eller noe. Veldig trist, men hever meg over det og gleder meg med de kjekke beskjeder og tilbakemeldinger :)
Men i alle dager. Hvorfor skulle han bli sur for det? Kjempetrist :'(

Siterer denne. Det ble isfront fra min svigerinne da vi fikk første. Da hadde hun to på 12 år. Hun tålte ikke at jeg og hennes bror fikk barn som fikk full oppmerksomhet fra deres foteldre. Tok over ungen og styrte alt da det var familiesammenkomster, sånn at hun var i fokus. Belærte og hærska som fy. Forferdelig opplevelse.
Nei det er jammen ikke gøy når det blir sånn. Det ødelegger for ei så viktig og fin tid.

Svigerinnen min presterte å si at guttene hennes (som er 3 og 4 år eldre enn vår eldste) var så heldige når onkelen var singel og barnløs - nå hadde han jo aldri tid til de lenger, og vår sønn var så heldig at jeg hadde en bror som fortsatt var det. Stakkars barna hennes, vi måtte huske at vår (da 2-åring) stjal altfor mye oppmerksomhet fra besteforeldrene i fht til deres barn så hun så helst at vi ikke var sammen samtidig så lenge han "krevde" så mye.

Vi har et veldig anstrengt forhold kan du si...

Svigerinnen min presterte å si at guttene hennes (som er 3 og 4 år eldre enn vår eldste) var så heldige når onkelen var singel og barnløs - nå hadde han jo aldri tid til de lenger, og vår sønn var så heldig at jeg hadde en bror som fortsatt var det. Stakkars barna hennes, vi måtte huske at vår (da 2-åring) stjal altfor mye oppmerksomhet fra besteforeldrene i fht til deres barn så hun så helst at vi ikke var sammen samtidig så lenge han "krevde" så mye.

Herregud høres ut som ekstremt narsissistiske tendenser på henne :eek: kan godt forstå det er anstrengt ja!:nailbiting:

Uff grusomt!! Da hadde jeg blitt sur:mad: hun burde heller tenkt hvor heldig hun var som hadde hatt besteforeldrene "alene" for barna sine i hele 12 år!!

Ja, det er veldig spesielt! Men man kan bli litt "gal" av å gå ufrivillig barnløs over tid.. (Om det er tilfelle..) Ikke at det er en unnskyldning, men kanskje en forklaring tenker jeg..
Får håpe hun tar til fornuft etterhvert :)

Sant det:)! Har hørt om sjalusi fra svigerinner men trodde ikke det skulle ramme meg og heller ikke i en slik grad. Søsteren min sin svigerinne slet med å få barn og klarte ikke å glede seg over at min søster ble gravid. Men hun holdt seg mer i bakrunnen og sa ikke så mye. Noe som er helt forståelig..

Ikke fått noen merkelige reaksjoner, bare en litt ekstra artig. Ringte til mamma og pappa for å fortelle det (de bor et stykke unna og vi skulle ikke på besøk på en del uker enda). Idet de skal legge på hører jeg bare "WOOW" i andre enden. Trur ikke det var helt det de hadde tenkt å få høre den dagen

Haha!:D

Oi, DA syntes jeg det ble litt spesielt :eek: hun har ikke barn en gang? Er ikke gravid? Hva i huleste skal hun med en barneseng å gjøre?
Hmm... Eller er det for barnet deres å sove i til henne kanskje?
Uansett var det litt spesielt :p

Det var det jeg også tenkte først! Men nei det er til henne. Hun har ikke barn eller er gravid. Hun har allerede fått svigermor til å male den 2 ganger for første gang ble ikke fargen som hun hadde tenkt! :mad:Så hun lykkes ihvertfall med å stjela fokuset vekk fra vår baby og over på henne selv

Last edited:
Jeg har faktisk ikke vært borti noen negativ reaksjon den her gangen. Og eneste forrige gang var min beste venninne (mye ynger og barnløs) som det vistes meget godt at hun ikke likte det hun fikk høre :( men hun prøvde i hvert fall å late som hun ble glad. Det var bare det at det barnet betydde at jeg måtte flytte 10 mil lenger unna henne så hun er tilgitt :)

Uff.. Ikke gøy. Er dere venner i dag?

Det var det jeg også tenkte først! Men nei den er til henne. Hun har verken barn eller er gravid. Hun har allerede fått svigermor til å male den 2 ganger for første gang ble ikke fargen som hun hadde tenkt! :mad:Så hun lykkes ihvertfall med å stjela fokuset vekk fra vår baby og over på henne selv

Det var det jeg også tenkte først! Men nei det er til henne. Hun har ikke barn eller er gravid. Hun har allerede fått svigermor til å male den 2 ganger for første gang ble ikke fargen som hun hadde tenkt! :mad:Så hun lykkes ihvertfall med å stjela fokuset vekk fra vår baby og over på henne selv

Denne gang har jeg ikke fått noen rare reaksjoner, men i mitt første svangerskap så gratulerte ikke svigermor meg og ville helst vi skulle ta abort siden begge var lærling og vi ikke hadde flyttet ut sammen. (Det gikk kjempe fint, 3 mnd etter vi hadde funnet utav graviditeten, hadde vi fått oss leilighet).
Når jeg fortalte en av beste venninene mine om graviditeten ble hun sur på meg og sa "du ødelegger alt!", denne gang har vi fått et halvhjertet gratulasjon av henne :p
Når vi fant ut at første var en jente, begynte min mor å kjøpe utrolig mye babyting til oss og forgudet lille jenta våres og sa det var "jenta vi manglet" (min brors første unge var jente, men de mistet henne) så hun så vell på jenta våres som ett plaster på såret helt til min bror endelig fikk en datter året etterpå :)

Ikke kjekk start men ordnet seg til slutt ;)

OMG!!! :-o Det er jo helt utrolig ufint! Og snakk om sjalusi. Våre svigerinner har nok en del til felles.

Sant det:)! Har hørt om sjalusi fra svigerinner men trodde ikke det skulle ramme meg og heller ikke i en slik grad. Søsteren min sin svigerinne slet med å få barn og klarte ikke å glede seg over at min søster ble gravid. Men hun holdt seg mer i bakrunnen og sa ikke så mye. Noe som er helt forståelig..

Ja, det er vel en mer naturlig reaksjon enn å gå ut å handle babyseng! :p

Uff grusomt!! Da hadde jeg blitt sur:mad: hun burde heller tenkt hvor heldig hun var som hadde hatt besteforeldrene "alene" for barna sine i hele 12 år!!
Ja ikke sant. Hun antydet tidlig i første svangerskapet vårt at hun var bevisst på at hun hadde vært heldig å ha besteforeldrene alene og at det ville bli forandring nå når det ble flere, men da fokuset på den nye babyen som skulle komme ble større, så rakna det. Totalforandring. Hun har knapt vekslet ord med meg siden, kun frekke kommentarer og kommandoer :-o Og som hun hærser med broren sin. Synes litt synd på han, men når han ikke klarer eller vil forsvare seg selv, sine barn eller meg ovenfor henne, så blir jeg litt irritert og skuffa og. Hun er soleklart sjefen i familien, sjefer og skaper drama, men ingen sier noe.
Nei huff, jeg synes virkelig synd på alle som har utidig og sjalu og grådige svigerinner :-P

Back
Topp