Merkelig svangerskap- noe galt?

Snartfirebarn

Andre møte med forumet
Heisann. Føler dette svangerskapet er veldig merkelig og lurer på om noe er galt hele tida. Fikk positiv graviditetstest etter å ha følt meg litt uggen. Stikker i brystet og strekker/stikker på sidene i nedre mageregion. Har i de andre svangerskap vært drittdårlig i flere måneder fra jeg har oppdaget graviditet, men til nå har jeg nesten ikke vært dårlig i det hele tatt ( uke 5). Skal vel være glad for dette, så sant alt er i orden. Men blir bekymret og tenker at alt ikke er som det skal være siden jeg er så lite kvalm, og leser alt jeg kommer over om misser abortion og spontanabort, til tross for at jeg aldri har opplevd dette tidligere. Det som stort sett er gjeldende nå er tretthet og vannlating utover det normale. Blir faktisk letta om jeg blir så dårlig at jeg kaster opp snart. Har jeg grunn til å være bekymret for at noe er galt?
 
Hei på deg,

og gratulerer så mye med nytt svangerskap :)
Jeg kan godt forstå at du lurer litt på om alt er i orden, når det oppleves så forskjellig fra de andre gangene du har vært gravid. Det ville jo næsten være merkelig om du ikke lurte i det hele tatt.... ;-)

Men heldigvis kan svangerskap være veldig forskjellige, både fra kvinne til kvinne, men også fra gang til gang hos samme kvinne. Det kan jo være at du denne gangen skal få oppleve å være gravid uten å kjenne noe særlig på kvalme!
Jeg tenker det er helt normalt. Og som du selv skriver så kjenner du deg mer trett og må tisse oftere og det er jo i hvert fall gode tegn :)

Hvis jeg var deg hadde jeg senket skuldrene nå og skjermet meg litt fra lesing om alt som kan gå galt. Hvis det av èn eller annen grunn ikke går som planlagt, så sier kroppen som oftest fra, enten med blødning eller smerter som tar til.

Kos deg med "spiren" og ta tiden til hjelp.
Masse lykke til videre.

Jordmor Ragna.
 
Back
Topp